افزون بر 15 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران شدند


افزون بر 15 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران شدند

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: 15 هزار و 283 زائر پاکستانی مرقد مطهر سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) از ابتدای شهریور تاکنون از طریق میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

ایوب کرد روز چهارشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:سالیانه خیل عظیمی از زائران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور می‌شوند و از مسیرهای تعیین شده به عراق سفر می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار؛ هفت هزار و ۶۴۰ زائر پاکستانی این مدت با ۱۷۴ دستگاه اتوبوس این کشور وارد میرجاوه شدند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین هفت هزار و ۸۲۳ زائر پاکستانی پیاده وارد کشور شدند که بعد از ورود جابجایی آنان با ۱۸۷ دستگاه اتوبوس این استان انجام شد.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای تردد مسافر و زائر کشورهای خارجی از پایانه مرزی میرجاوه اقدامات مناسبی در زمینه ساخت و ساز و بهسازی آن انجام شده است.
کرد اظهار داشت: امسال نیز همانند سنوات گذشته مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان همگام با دیگر استانهای کشور با تمام توان در راستای تسهیل ورود و تردد زوار و عشاق امام حسین (ع) تلاش می‌کند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
زوار پاکستان از مرز میرجاوه واقع در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان می شوند.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر با کشور پاکستان و ۳۰۰ کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟