حدود 5 هزار تن نهاده دامی بین مرغداران سیستان و بلوچستان توزیع شد


حدود 5 هزار تن نهاده دامی بین مرغداران سیستان و بلوچستان توزیع شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد به عنوان حامی مرغداران برای کمک به فعالان این بخش در پنج ماهه نخست امسال چهار هزار و 900 تن نهاده دامی با ارز دولتی چهار هزار و 200 تومان بین آنان توزیع کرد.

محمدرضا بندانی روز چهارشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۲۲۷ پروانه بهره‌برداری مرغ گوشتی در سیستان و بلوچستان صادر شده که ظرفیت کلی آنها پنج میلیون و ۸۸۵ هزار قطعه در هر دوره است.

وی ادامه داد: نیاز سیستان و بلوچستان بر اساس جمعیت افزون بر ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفری آن۷۸ هزار و۲۸۳ تن گوشت مرغ در سال است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار سال گذشته دامپزشکی افزون بر ۱۵ میلیون و ۵۲۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این استان انجام شده که منجر به تولید ۲۶ هزار و۳۹۹ تن گوشت مرغ شده است.

وی افزود: براساس نیاز سیستان و بلوچستان کمبود این مدت ۵۱ هزار و ۸۸۴ تن بوده که این کمبود از سایر استانها تامین شد.

بندانی اظهار داشت:همچنین آمار جوجه ریزی پنج ماهه نخست امسال ۶ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۵۷۴ قطعه بوده که پیش بینی گوشت تولیدی آنها ۱۱ هزار و ۲۷۳ تن برسد

وی بیان کرد: از آنجایی که نهاده‌های دامی توزیع شده این مدت بین مرغداران سیستان و بلوچستان با ارز دولتی خریداری شده مرغداران موظف بودند هزار و ۷۶۵ تن گوشت تولیدی با قیمت مصوب تحویل ستاد تنظیم بازار دهند که از این تعداد تاکنون ۲۰۰ تن تحویل داده شده و حدود هزار و ۵۰۰ تن آن باقی مانده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس مصوبه سازمان دامپزشکی کشور مرغ باید در کشتارگاه‌ها کشتار شود و برای جوجه ریزی جدید حتما باید تایید کشتارگاه اخذ شود در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به برخی مطالب پیرامون عدم ورود مرغ زنده به استان افزود: از آنجایی که ۷۰ درصد نیاز سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ از سایر استانهای کشور تامین می‌شود این سازمان مخالف واردات مرغ به صورت زنده است.

بندانی تاکید کرد: پرورش دهندگان مرغ سیستان و بلوچستان میتوانند مرغ تولیدی خود را پس از کشتار در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار دهند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح