مراجعه 3315 داوطلب در ایام محرم به مراکز اهدای خون در سیستان و بلوچستان


مراجعه 3315 داوطلب در ایام محرم به مراکز اهدای خون در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و 315 داوطلب اهدای خون در دهه نخست محرم به پایگاه‌های انتقال خون این استان مراجعه کردند که در مجموع 2 هزار و 527 واحد خون کامل اهدا شد.

سهیلا خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۳۶ نفر از اهداکنندگان خون این مدت سیستان و بلوچستان را مردان و ۱۹۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: طرح«نذر خون» برای پنجمین سال پیاپی همزمان با دیگر استانهای کشور در سیستان و بلوچستان اجرا شده که هدف از اجرای این طرح توزیع اهداکنندگان خون از آغاز محرم تا پایان صفر است.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: نیاز بیماران به خون همیشگی است و پاسخگویی به این نیاز با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان خون امکانپذیر است.

وی بیان کرد: هزار و ۷۰۹نفر از داوطلبان اهدای خون در دهه نخست ماه محرم اهداکننده مستمر خون، ۷۱۹نفر اهداکننده باسابقه و ۹۹ نفر نیز افرادی بودند که برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کردند.
خسروی افزود: نیاز بیماران به خون همیشگی است و پاسخگویی به این نیاز با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان خون امکانپذیر است.

وی تاکید کرد: خون سالم، نجات دهنده زندگی است و همه روزه در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند به طوریکه از هر سه نفر در دنیا یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآوردههای خونی پیدا می‌کند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان به دلیل وسعت زیاد و شرایط خاص نظیر ازدواج‌های فامیلی منجر به تولد بیماران تالاسمی، هموفیلی و غیره و از سوی دیگر شمار بالای حوادث رانندگی همواره نیازمند اهدای خون برای تامین نیاز بیماران است به طوریکه روزانه ۳۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در منطقه مصرف می‌شود.

وی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

خسروی اظهار داشت: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری افراد خیر برای اهدای خون هستند و این درحالیست که فرآورده‌های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که ۶۰ درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می یابد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!