گیلانیان در عاشورای حسینی 1925 واحد خون اهدا کردند


گیلانیان در عاشورای حسینی 1925 واحد خون اهدا کردند

گروه اجتماعی ــ مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه مردم نیکوکار استان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی یک‌هزار و 925 واحد خون اهدا کردند، گفت: امسال مشارکت مردم در اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد 3.77 درصدی مواجه بوده است.

گیلانیان در عاشورای حسینی 1925 واحد خون اهدا کردند

گیتی ایزدی‌پور، مدیر گروه پزشکی انتقال خون استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن قدردانی از مشارکت مردم استان در اهدای خون طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: مردم نیکوکار گیلان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی یک‌هزار و 925 واحد خون اهدا کردند.

وی با بیان اینکه امسال مشارکت مردم در اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد 3.77 درصدی مواجه بوده است، افزود: امسال 4.22 درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل دادند.

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه بیشترین اهداکنندگان مربوط به گروه خونی «O» مثبت است، گفت: پویش «نذر خون» همزمان با سراسر کشور از تاسوعا آغاز شده و شهروندان می‌توانند تا اربعین حسینی با اهدای خون در این نذر مشارکت کنند.

ایزدی‌پور ادامه داد: خون‌گیری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در پایگاه‌های ثابت واقع در شهرهای رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، انزلی، تالش، آستارا و سامانه خونگیری در پیاده‌راه فرهنگی رشت انجام گرفته؛ همچنین خونگیری در شهرهای لشت‌نشاء، کیاشهر، آستانه‌اشرفیه و شفت توسط اتوبوس سیار انجام شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد