برگزاری نشست مقابله با بیابان‌زایی در هند


برگزاری نشست مقابله با بیابان‌زایی در هند

تهران- ایرنا- چهاردهمین نشست کنفرانس اعضای متعاهد کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی در دهلی نو پایتخت کشور هند موسوم به COP14 با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حال برگزاری است.

این اجلاس با دستور کار "کاهش تخریب سرزمین و اخذ دستاوردهای مثبت برای مردم و اکوسیستم‌ها با هدف تحقق اهداف توسعه پایدار" است که از تاریخ ۱۱ تا ۲۳ شهریور با حضور کارشناسان، محققان، نمایندگان سازمان‌های غیر دولتی، دولتی، دست‌اندرکاران و وزرای ۱۹۶ کشور عضو کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی هم اکنون در پایتخت کشور هند در حال برگزاری است.

امروزه به دلیل از بین رفتن زیست‌گاه‌ها و وقوع تخریب سرزمینی بیش از یک میلیون گونه گیاهی در آستانه انقراض قرار گرفته و امنیت غذایی جهانی مورد تهدید واقع شده است. همچنین بر اثر تغییرات اقلیمی و از بین رفتن تنوع زیستی بیش از ۷۰۰ میلیون نفر انسان تا سال ۲۰۵۰ میلادی ناگزیر می‌شوند دست به مهاجرت بزنند.

کنوانسیون مبارزه با بیابان زایی ملل متحد قادر است با سرمایه‌گذاری در مدیریت زمین و ارائه فرصت‌های تغییرپذیر و ایجاد امید در میان مردم و ساختن یک مسیر پایدار، آینده این تاثیرات منفی را کاهش دهد.

روز هفدهم ژوئن، از طرف سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی مقابله با بیابان زایی نامگذاری شده است. کنوانسیون بیابان زدایی ملل متحد و منشور آن جزو اسناد الزام‌آور بین‌المللی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی