شرط‌بندی روی نرسیدن «رونالدو» به «دایی» شهامت زیادی می‌خواهد


شرط‌بندی روی نرسیدن «رونالدو» به «دایی» شهامت زیادی می‌خواهد

تهران- ایرنا- بدنبال گلزنی «کریستیانو رونالدو» در دیدار شب گذشته مقابل لیتوانی، تارنمای خبری گل در گزارشی ضمن اشاره به نزدیک شدن کاپیتان تیم ملی پرتغال به رکورد «علی دایی» نوشت: برای شرط‌بندی روی اینکه رونالدو نتواند در سال‌های پیش‌رو 17 گل ملی دیگر به ثمر رسانده و رکورد دایی را بشکند، باید شجاعت زیادی داشته باشید.

زمانی که موتور «کریستیانو رونالدو» در بهترین حالت خود مشغول به کار باشد، هیچ چیزی نمی‌تواند او را در برابر دروازه متوقف کند؛ کاری که لیتوانی در دیدار شب گذشته خود مقابل پرتغال به وضوح به سختی آن پی برد؛ جایی که کاپیتان تیم ملی پرتغال چهار گل تیمش را در پیروزی پنج بر یک آنان به ثمر رساند.

گل‌های شب گذشته رونالدو، موجب شد تا فوق ستاره باشگاه یوونتوس رکورد دیگری را به دفترچه رکوردهای خود بیافزاید؛ در واقع، رونالدو با ۲۵ گل حالا به صدرنشین فهرست برترین گلزنان تاریخ رقابت‌های انتخابی یورو تبدیل شده است.

شرط‌بندی روی نرسیدن «رونالدو» به «دایی» شهامت زیادی می‌خواهد

«فرناندو سانتوس» سرمربی تیم ملی پرتغال در نشست خبری پس از بازی به وضوح اعلام کرد: عملکرد رونالدو گواهی روشن و تغییرناپذیری بر بهترین بودن رونالدو است.

مرد پرتغالی که برابر لیتوانی هشتمین هت‌تریک ملی خود را نیز ثبت کرد، آمار کلی گل‌های ملی خود را به عدد ۹۳ رساند تا او را در نزدیکی شکستن رکوردی قرار دهد که کمتر کسی فکر می‌کرد روزی شکسته شود!

«علی دایی» مهاجم اسبق تیم ملی ایران که در سال ۱۹۹۹ به همراه بایرن مونیخ بوندسلیگا را فتح کرد، در جریان ۱۴۹ بازی ملی ۱۰۹ گل به ثمر رساند؛ رکوردی که مهاجم ایرانی را از مدت‌ها پیش در صدر فهرست برترین گلزنان جهان در عرصه ملی قرار داده است.

شرط‌بندی روی نرسیدن «رونالدو» به «دایی» شهامت زیادی می‌خواهد

با این وجود، دایی حالا می‌تواند به وضوح صدای نفس‌های رونالدو را پشت سر خود بشنود و تصور اینکه فوق ستاره بانوی پیر نتواند این رکورد را بشکند، بسیار سخت و غیرمحتمل است؛ رکوردی که در عمل وی را به آقای گل فوتبال جهان دست کم در عرصه ملی تبدیل می‌کند.

رونالدو ۳۴ ساله در بازی مقابل لیتوانی با چهار گلی که بدون کوچک‌ترین دردسر به ثمر رساند، ثابت کرد که سن برای او به مثابه مانعی است که وی به راحتی قادر است دست کم تا چند سال آینده از روی آن پریده و آن را نادیده بگیرد.

نکته جالب دیگر این است که مرد پرتغالی که به وضوح هنوز عطش گلزنی خود را سیراب نکرده، می‌توانست بیش از چهار گل در بازی شب گذشته به ثمر برساند؛ در بدترین حالت می‌توان اینطور به داستان نگاه کرد که سن و سال تنها رونالدو را تشنه‌تر و البته در برابر دروازه کارآمدتر کرده است.

شرط‌بندی روی نرسیدن «رونالدو» به «دایی» شهامت زیادی می‌خواهد

رونالدو طی چهار سال گذشته ۳۳ گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده و در مجموع او برای رسیدن به آمار کنونی خود تنها به ۹ سال زمان نیاز داشت و حالا که سزاوارانه قد برافراشته است، برای شرط‌بندی روی اینکه رونالدو نتواند در سال‌های پیش‌رو ۱۷ گل ملی دیگر به ثمر رسانده و رکورد دایی را بشکند، باید شجاعت زیادی داشته باشید؛ رکوردی که مهاجم ایرانی آن را تا دهه‌ها متعلق به خود می‌پنداشت.

رونالدو با گلزنی مقابل لیتوانی چهلمین تیم ملی را از لبه تیغ خود گذراند و می‌توان با اطمینان گفت که اعجوبه پرتغالی در سال‌های پیش‌رو و در مواجهه با سایر تیم‌های ملی که مقابل او صف آرایی می‌کنند، کوچکترین رحم و شفقتی از خود نشان نخواهد داد؛ گلزنی سیری‌ناپذیر که به نظر قصد دارد با کسب رکوردی بین‌المللی، این ادعا را که وی برترین گلزن تاریخ فوتبال است، به حقیقتی انکارناپذیر بدل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست