افزون بر 86 هزار کلاس اولی وارد مدارس سیستان و بلوچستان می‌شوند


افزون بر 86 هزار کلاس اولی وارد مدارس سیستان و بلوچستان می‌شوند

زاهدان- ایرنا- معاون‌آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با سال تحصیلی 98 - 99 افزون بر 86 هزار دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدارس این استان می‌شوند.

زهرا پورملایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نام‌نویسی دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸از اول خرداد از طریق سامانه «سناد» در سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۸۶ هزار دانش آموز پایه اول سیستان و بلوچستان در سامانه «سناد» نام‌نویسی کرده‌اند و این روند همچنان تا اول مهر ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مراجعه دانش آموزان پایه اول به پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی توسط والدین الزامی بوده و نام‌نویسی بدون نتایج سنجش‌ها ممنوع است.

وی بیان کرد:براساس آخرین آمار تاکنون ۴۸۴ هزار دانش آموز مدارس ابتدایی سیستان و بلوچستان در سامانه«سناد» نام‌نویسی کرده‌اند.

پورملایی از اجرای طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۴۱ پایگاه ثابت و سیار سنجش از اول تیر در این استان فعال شده اند.

وی شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات، محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه عنوان کرد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۷۵ هزار و ۷۴۳ نو آموز بدو ورود به دبستان‌های این استان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر