مراجعه 1570 داوطلب در دهه اول محرم به مراکز اهدای خون در کردستان


مراجعه 1570 داوطلب در دهه اول محرم به مراکز اهدای خون در کردستان

سنندج - ایرنا - یک هزار و 570نفر از آغاز ماه محرم تا پایان عاشورای حسینی به پایگاه‌های انتقال خون کردستان مراجعه و در مجموع یک هزار و 154 واحد خون کامل اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و ۱۵۴ واحد خون کامل توسط یک هزار و ۴۵ اهداکننده مرد و ۱۰۰ اهداکننده زن اهدا شده است .

محمد سعید کریمیان با بیان اینکه طرح نذر خون برای پنجمین سال پیاپی همزمان با دیگر استان های کشور در کردستان اجرا شده است، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح توزیع اهداکنندگان خون از آغاز محرم تا پایان صفر است.

وی توزیع اهداکنندگان و حفظ ذخایر خون را دو دستاورد ارزشمند این طرح برشمرد و افزود: نیاز بیماران به خون همیشگی است و پاسخگویی به این نیاز با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان خون امکان پذیر است.

کریمیان از افزایش استمرار اهدای خون در دهه اول ماه محرم خبر داد و گفت: ۷۵۲ نفر از داوطلبین اهدای خون در دهه اول ماه محرم اهداکنندگان مستمر خون و ۴۴۰ نفر اهداکننده باسابقه و ۲۶۶ نفر نیز افرادی بوده‌اند که برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

کریمیان ادامه داد: انتقال خون کردستان در تلاش است تا آمار اهدای خون مستمر را افزایش دهد و از این رو آمار اهدای مستمر در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته و آمار خون های اهدایی توسط اهداکنندگان باسابقه و کمتر از سال گذشته است.

وی به استقبال چشمگیر اهداکنندگان خون شهر سریش آباد اشاره کرد و یادآور شد: برای چهارمین سال پیاپی تیم سیار انتقال خون دو روز در سریش آباد مستقر شد تا صفوف انتظار اهدای خون را کاهش دهد و دریافت فرآورده‌های خونی را متناسب با درخواست مصرف آنها تعدیل شود.

مراجعه 1570 داوطلب در دهه اول محرم به مراکز اهدای خون در کردستان

کریمیان تعداد افراد مراجعه کننده به تیم سیار در شهر سریش آباد در تاسوعا و عاشورای حسینی را ۴۶۸ نفر اعلام کرد و گفت: آمار مراجعه اهداکنندگان خون در سریش آباد ۱۲ نفر افزایش داشته است و از این تعداد در مجموع ۳۶۸ واحد خون دریافت شده است.

مدیرکل انتقال خون کردستان ادامه داد: در شهر سریش آباد ۲۶۳ اهداکننده مستمر، ۱۰۵ اهداکننده با سابقه و ۶۲ داوطلب بار اولی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال پذیرش شدند.

وی در خصوص وضعیت اهدای خون در بیجار و سقز خاطرنشان کرد: در دهه اول ماه محرم ۱۶۷ اهداکننده سقزی و ۳۲۶ اهداکننده بیجاری جهت اهدای خون مراجعه کردند که به ترتیب ۱۳۵ و ۲۱۰ واحد خون کامل توسط آنان اهدا شده است.

کریمیان در خصوص آمار اهدای خون سنندج اظهار کرد: ۵۴ داوطلب اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به مرکز اهدای خون سنندج مراجعه کردند و در نتیجه حضور آنان ۴۴ واحد خون اهدا و چهار اهداکننده بار اولی نیز به جمع داوطلبین اهدای خون افزوده شد .

مدیرکل انتقال خون کردستان از حضور همیشگی اهداکنندگان خون تقدیر کرد و گفت : ادای نذر خون در مناسبت های خاص ماه محرم ارزشمند است اما کافی نبوده و ضروری است اهداکنندگان گرامی توجه ویژه ای به اهدای خون در تمامی روزهای سال داشته باشند .

در دهه اول محرم سال گذشته هزار و ۱۸۱ کیسه خون در کردستان اهدا شد که ۳۶۶ واحد آن را مردم سریش آباد در رزوهای تاسوعا و عاشورا اهدا کردند.

۹۹۳۷ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط