مراسم سوگواری سالار شهیدان با حضور شیعیان هلند برگزار شد


مراسم سوگواری سالار شهیدان با حضور شیعیان هلند برگزار شد

تهران – ایرنا - دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در هلند همچون نقاط دیگر جهان مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش را برگزار کردند.

در این مراسم که با مشارکت سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند، مجمع اهل بیت (ع) هلند و هیأت‌های عزاداری مقیم این کشور برگزار شد، هزاران نفر از محبان اهل بیت و شیعیان مقیم هلند از ملیت های مختلف از جمله ایرانی، افغان، عرب، ترک و هلندی شرکت داشتند و به سوگواری و ذکر مصائب حضرت سیدالشهداء و خاندان و یاران ایشان در کربلا پرداختند.

این مراسم با حضور سفیر و کارکنان و خانواده‌های سفارت و نهادهای جمهوری اسلامی ایران مقیم هلند، علما و شخصیت های مختلف مذهبی و فرهنگی مقیم هلند برگزار شد و در آن علاوه بر قرائت قرآن، زیارت عاشورا و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حاتم‌پوری کرمانی به بیان معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت. عزاداری و سینه‌زنی پرشور نیز در رثای سید و سالار شهیدان توسط ذاکر اهل بیت اجرا شد.

مراسم سوگواری سالار شهیدان با حضور شیعیان هلند برگزار شد

علاوه بر این، مجالس ذکر مصیبت و عزاداری در سایر مراکز فرهنگی لاهه و دیگر شهرهای هلند نیز با استقبال پیروان و عاشقان حضرت اباعبدالله علیه السلام برپا شد.

همچنین در روز یکشنبه هزاران نفر از شیعیان مقیم هلند در دسته های عزاداری با راهپیمایی در لاهه و طی مسافت طولانی در خیابان های این شهر فرهنگ عاشورا و جانفشانی های حضرت ابا عبدالله و الحسین را به جامعه هلندی معرفی کردند.

نماز ظهر عاشورا نیز پس از مقتل‌خوانی و عزاداری، توسط عزاداران اقامه گردید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید