صندوق بیمه همگانی حوادث در گام آخر


رئیس شورای‌عالی بیمه از ارائه پوشش‌های 440 میلیارد دلاری توسط شرکت‌های بیمه خبر داد و گفت: این میزان تعهد در صنعت بیمه کار بی‌نظیری است و قطعا اگر تحریم‌ها نبود، دنبال گسترش بیمه‌های اتکایی در کشور بودیم.

به گزارش بنکر (Banker)، غلامرضا سلیمانی تصریح کرد: برای توسعه صنعت بیمه ارتقای نقش نهادهای تخصصی و صنفی از قبیل سندیکای بیمه گران، انجمن‌های صنفی فعالان صنعت بیمه و نهادهای حرفه‌ای ذیربط در دستور کار نهاد ناظر قرار گرفته است.

رئیس‌کل بیمه مرکزی از پایان یافتن پیگیری رفع ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در دولت و مجلس خبر داد و گفت: دولت با تامین بار مالی این لایحه موافقت کرده و به شرکت‌های بیمه، مجوزهای کافی برای پوشش گروهی حوادث طبیعی اعطا کرده است.
رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: با وجود فاصله ضریب نفوذ بیمه کشور با استانداردهای جهانی، ایران دراین شاخص رتبه اول منطقه را در اختیار دارد.
او با اشاره به ضریب خسارت ۸۹ درصدی در صنعت بیمه کشور گفت: برای حفظ توانگری شرکت‌ها و افزایش میزان رضایت‌مندی بیمه‌گذاران این میزان خسارت بیمه در کشور قابل‌قبول نیست و باید به‌گونه‌ای عمل کرد که این آمار به ۷۵ درصد برسد. سلیمانی از سهم ۳۲ درصدی شرکت بیمه ایران به‌عنوان تنها شرکت دولتی صنعت بیمه یاد کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد که فعالیت‌های شرکت‌های بیمه خصوصی به ۶۸ درصد رسیده و بر این اساس باید به شرکت بیمه ایران به‌عنوان لنگرگاه بیمه کشور نگاه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی