اگر فداکاری‌های امیرمومنان(ع) نبود از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند


اگر فداکاری‌های  امیرمومنان(ع) نبود از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند

حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: روز مباهله عظمت و بزرگی اهل‌بیت(ع) را نشان داد و اینکه پنج‌تن آل عبا مستجاب الدعوه هستند و اگر آنها دعا کنند عرش الهی خواهد لرزید و بر دشمنان بلا نازل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» عصر امروز (دوشنبه، چهارم شهریور) در همایش تبیینی روز مباهله که به همت بنیاد بین المللی غدیر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند دین اسلام را برای نجات بشریت قرار داده و خود هم حافظ و نگهدار آن است.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه خداوند حفاظت و نگهداری از قرآن و اسلام را ضمانت کرده است، تصریح کرد: طبق آیات قرآن کریم حق بر باطل پیروز و در نهایت باطل از بین رفتنی است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) غریب هستند، ابراز کرد: پیامبر اسلام(ص) طی ۱۳ سال با همه خطراتی که متحمل شدند بر علیه کفر و شرک مبارزه کردند تا جایی که کافران تصمیم گرفتند که حضرت رسول(ص) را به قتل برسانند اما خداوند متعال به واسطه امیرمومنان امام علی(ع) حضرت را از خطر مرگ دور کردند.

صدیقی افزود: اگر امیرمومنان امام علی(ع) در لیلةالمبیت پیشگام نمی‌شدند امروز از اسلام و نام پیامبر(ص) چیزی باقی نمانده بود، حضرت علی(ع) خالصانه فداکاری کردند که دین اسلام به رهبری پیامبر اکرم(ص) را برای همه نسل‌‌ها ابلاغ کرده و بشریت را از جهالت نجات دهند.

وی با بیان اینکه خداوند مجاهدان را بر غیرمجاهدان برتری داده است، گفت: در تاریخ اسلام امیرمومنان امام علی(ع) همواره در زمینه مجاهدت بی‌بدیل بودند و نمونه نداشتند، حضرت(ع) با مجاهدت‌های بی‌نظیر خود در جنگ خیبر و بدر فتوحات فراوانی را برای اسلام انجام دادند.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر بیان کرد:‌ هشت سال دوران دفاع مقدس همچون جنگ احزاب ما در مقابل کل دنیای نفاق، کفر و استکبار ایستادگی کردیم همه دشمنان ما متحد شده بودند که اسلام را نابود کنند.

وی افزود: در جنگ خندق نیز دشمنان قصد نابودی اسلام را داشتند اما به مجاهدت‌های امیرمومنان امام علی(ع) پیروزی نصیب اسلام شد.

صدیقی درباره جریان مباهله، بیان کرد: روز مباهله عظمت و بزرگی اهل‌بیت(ع) را نشان داد و اینکه پنج‌تن آل عبا مستجاب الدعوه هستند و اگر آنها دعا کنند عرش الهی خواهد لرزید و بر دشمنان بلا نازل می‌شود.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه روز مباهله زمان استدلال روشن و آشکار پیامبر(ص) در مقابله با دشمنان است، گفت: مباهله نوعی جنگ نرم علیه دشمنانی بود که در مقابل پیامبر(ص) به لجاجت پرداخته بودند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟