«شبانه‌ها»؛ قصه های شبانه درختان پیر حاشیه خیابان


«شبانه‌ها»؛  قصه های شبانه درختان پیر حاشیه خیابان

« سمانه وفایی» مجموعه «شبانه‌ها» را شنیدن قصه های شبانه ای از درختان پیر حاشیه خیابان می داند و می گوید: این مجموعه مشاهداتی از حالات شخصی درخت هایی است که با دگردیسی روح جمعی شهروندان مواجه شده اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه ویدئو و نقاشی «سمانه وفایی» با عنوان «شبانه‌ها» از 15 شهریور تا 2 مهر در گالری اعتماد نگارستان برپاست،در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار نقاشی« سمانه وفایی» با موضوع درختان به نمایش درآمده است.

« سمانه وفایی» در استیتمنت نمایشگاه «شبانه‌ها» می گوید: نقاشی های این مجموعه قصه های شبانه ای هستند که من از درختان پیر حاشیه خیابان شنیده ام، مشاهداتی از حالات شخصی درخت هایی که با دگردیسی روح جمعی شهروندان مواجه شده اند. هر درخت شب ها به موجودی ناشناس تبدیل می شود زیر نور سرخ و سبز یا آبی.در این ریتم شبانه، ذهن تنوع خواه شهر انگار می خواهد حس نوشدگی را به جان رهگذران ترزیق کند اما مفهوم هر درخت که بر حاشیه گذر عمر ماایستاده است در حافظهها ریشه دوانده و خاطرات ما در جان هر درخت .اینجا خیابان آبی رنگ است،شب چند رنگ است و برای پرنده ای که بالای آن چنار آسوده می گرفت شب دیگر نیست.

این درختانند همچون خاکیان

دست ها پر کرده اند از خاکیان

با زبان سبز و دستان دراز

از ضمیر خاک می گویند راز

نمایشگاه «شبانه‌ها» از 15 شهریور تا 2 مهر در گالری اعتماد نگارستان برپاست علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان مراجعه کنند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا