ادامه بی‌توجهی جشنواره‌های غربی به فیلم‌های ایرانی!


ادامه بی‌توجهی جشنواره‌های غربی به فیلم‌های ایرانی!

ناکامی‌های پی‌درپی سینمای ایران در جشنواره‌های خارجی به فیلم «متری شیش و نیم» و جشنواره ونیز رسید.

به گزارش مشرق، درحالی که برخی از رسانه‌های داخلی فضاسازی شدیدی درباره استقبال از فیلم «متری شیش و نیم» در جشنواره فیلم ونیز انجام دادند، اما بر اساس گزارش‌های رسیده این فیلم نه تنها جایزه‌ای دریافت نکرد، بلکه هیچ اقبالی هم از آن صورت نگرفت تا دست‌اندرکاران و دلالان جشنواره‌های سینمای ایران دریابند که به بن‌بست رسیده اند!

بیشتر بخوانید

چه کسانی در سینما باهم هستند؟

کارگردان «متری شیش و نیم» بی‌اخلاقی کرد

مهم‌تر از نبردن جایزه، بی‌علاقگی تماشاگران و منتقدان در جشنواره ونیز به فیلم «متری شیش و نیم» است. نکته‌ای که نشان می‌دهد کارشناسانی که این فیلم را به‌عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره ونیز برگزیده‌اند نسبت به ضعف‌های دراماتیک این فیلم، توجه چندانی نداشته‌اند.

نکته قابل توجه این است که طی ماه‌های اخیر، جشنواره‌های سینمایی غربی فیلم‌های ایرانی را نادیده گرفته‌اند. به‌طوری که هم جشنواره فیلم برلین و هم جشنواره فیلم کن، هیچ یک از فیلم‌های ایرانی متقاضی حضور در این دو رویداد را نپذیرفت. این بار نیز جشنواره‌های ایتالیایی، تنها یک فیلم از ایران را نمایش دادند بی‌آنکه توجه خاصی به این فیلم صورت بگیرد.

این درحالی است که طبق سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های مدیران و معماران سینمای پس از انقلاب، جشنواره‌ها و جوایز سینمایی تنها مجرای معرفی و حضور بین‌المللی سینمای ایران در عرصه بین‌المللی بوده است.

آن هم در شرایطی که اولا مخاطب این جشنواره‌ها بسیار محدود است و نمی‌توان تماشاگران فیلم‌ها در جشنواره‌ها را با مخاطبان این آثار در اکران عمومی مقایسه کرد و ثانیا ملاک اصلی اغلب جشنواره‌های غربی، سیاسی است و توجها عدم توجه آنها به فیلم‌ها، به فعل و انفعالت سیاسی بر می‌گردد.

بنابراین به‌نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که مدیران سینمایی به جای چشم‌دوختن به جشنواره‌های سیاست‌زده و سیاست‌باز خارجی، مخاطب واقعی که همان مردم کشورهای مختلف جهان است را جست وجو کنند.

منبع: کیهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید