رسیدن سی آر سون به 93 گل ملی/ آتش بازی رونالدو در شب پیروزی پرتغال، انگلیس و فرانسه


رسیدن سی آر سون به 93 گل ملی/ آتش بازی رونالدو در شب پیروزی پرتغال، انگلیس و فرانسه

تیم های ملی انگلیس، پرتغال و فرانسه امشب در مرحله مقدماتی یورو 2020 حریفان شان را با پیروزی های پرگل از پیش رو برداشتند.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های مقدماتی یورو 2020 امشب ادامه پیدا کرد و در جذاب ترین بازی، انگلیس با نتیجه 5-3 کوزوو را شکست داد. فرانسه، قهرمان جهان، در خانه با نتیجه 3-0 آندورا را از پیش رو برداشت و پرتغال هم در خانه لیتوانی به پیروزی 5-1 رسید.

انگلیس در حالی مقابل کوزوو به پیروزی رسید که در همان دقیقه اول دروازه اش را باز شده دید. روی اشتباه مایکل کین بود که بازیکنان کووزو صاحب موقعیت شدند و موریکی با یک ضربه بی نقص، کار را تمام کرد.

اما برتری تیم میهمان تنها 7 دقیقه پایدار بود و رحیم استرلینگ در دقیقه 8، کار را به تساوی کشید. روی ضربه کرنر راس بارکلی بود که کین با ضربه سر، توپ را برای استرلینگ فراهم کرد و او هم به راحتی دروازه کوزووو را باز کرد.

حملات سه شیرها ادامه پیدا کرد و در دقیقه 19 هری کین گل دوم را به ثمر رساند. این بار استرلینگ در نقش گلساز ظاهر شد و پاس او را هری کین با ضربه ای محکم، تبدیل به گل دوم انگلیس کرد.

بعد از اینکه برای دقایقی از فشار حملات انگلیس کاسته شد، این تیم در 10 دقیقه پایانی بار دیگر بر بازی مسلط شد و در فاصله 8 دقیقه، سه گل دیگر زد. ابتدا در دقیقه 38 بود که روی حرکت خوب جیدون سانچو و ارسال او، وویوودا به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا نتیجه 3-1 شود.

در دقیقه 44، استرلینگ باز هم با یک حرکت خوب، این بار برای سانچو موقعیت سازی کرد و این ستاره جوان، اولین گل ملی اش را به ثمر رساند. یک دقیقه بعد، باز هم استرلینگ پایه گذار گل شد و پاس او به دهانه دروازه را سانچو به راحتی تبدیل به گل پنجم سه شیرها کرد.

رسیدن سی آر سون به 93 گل ملی/ آتش بازی رونالدو در شب پیروزی پرتغال، انگلیس و فرانسه

نیمه دوم را کوزوو بهتر آغاز کرد و در همان 10 دقیقه ابتدایی دو گل زد تا به بازی برگردد. ابتدا در دقیقه 49، روی اشتباه رایس، بازیکنان کوزووو صاحب موقعیت شدند و پاس موریکی را بریشا تبدیل به گل کرد.

شش دقیقه بعد، خطای مگوایر روی موریکی، کوزووو را صاحب یک ضربه پنالتی کرد و علی رغم واکنش خوب جوردن پیکفورد، خود موریکی توانست اختلاف را به دو گل کاهش داد تا تیم میهمان به بازی برگردد.

انگلیس می توانست در دقیقه 65 بار دیگر فاصله را به سه گل افزایش بدهد اما هری کین با ازدست دادن ضربه پنالتی اش، این فرصت را هدر داد.

در نهایت تلاش دو تیم برای رسیدن به گل های بعدی ثمری نداشت و بازی با نتیجه 5-3 به سود انگلیس به پایان رسید.

رسیدن سی آر سون به 93 گل ملی/ آتش بازی رونالدو در شب پیروزی پرتغال، انگلیس و فرانسه

اما فرانسه در خانه مقابل آندورا شب کم افت و خیزتری را سپری کرد و با نتیجه 3-0 به پیروزی رسید.

خروس ها در دقایق ابتدایی موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد نکردند اما در دقیقه 18 توانستند به گل اول برسند. روی پاس آیکونه به پشت مدافعان حریف بود که کومان صاحب موقعیت شد و توانست حساب کار را 1-0 کند.

8 دقیقه بعد، خطای سن نیکلاس روی آنتوان گریزمان، فرانسه را صاحب یک ضربه پنالتی کرد اما ستاره بارسا نتوانست از این فرصت استفاده کند و ضربه او را دروازه بان آندورا مهار کرد.

تلاش فرانسوی ها برای زدن گل بعدی در نیمه اول ثمری نداشت و این نیمه با همان یک گل به پایان رسید.

اما حملات آنها در نیمه دوم خیلی زود نتیجه داد و این تیم در دقیقه 52 به گل رسید. روی یک ضربه آزاد بود که ارسال گریزمان به لنگله رسید و او هم با ضربه سر، کار را تمام کرد.

شاگردان دیدیه دشان برای رسیدن به گل سوم، تا اولین دقیقه از وقت های تلف شده منتظر ماندند تا اینکه وسام بن یدر، حساب کار را 3-0 کرد. نبیل فکیر بود که با یک پاس خوب، بن یدر را صاحب موقعیت کرد و او هم پیروزی فرانسه در این دیدار را پرگل تر کرد.

رسیدن سی آر سون به 93 گل ملی/ آتش بازی رونالدو در شب پیروزی پرتغال، انگلیس و فرانسه

و در نهایت پرتغال به لطف درخشش کریس رونالدو و چهار گلی که او به ثمر رساند، توانست لیتوانی را 5-1 از پیش رو برداشت.

تنها 5 دقیقه از بازی سپری شده بود که پرتغال صاحب ضربه پنالتی شد. روی حرکت خوب ژوائو فیلیکس و ارسال او بود که توپ به دست بازیکن حریف برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. رونالدو پشت ضربه قرار گرفت و با فریب دروازه بان حریف، حساب کار را 1-0 کرد.

برتری پرتغالی ها ادامه پیدا کرد اما در دقیقه 28، این لیتوانی بود که به گل تساوی رسید. روی ضربه کرنر کوکلیس بود که آندریوشکوویچیوس با یک ضربه سر دیدنی، کار را تمام کرد.

فشار حملات پرتغال بعد از این گل ادامه پیدا کرد اما در نیمه اول توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید.

تلاش بازیکنان پرتغال برای رسیدن به گل دوم، سرانجام در دقیقه 61 نتیجه داد و رونالدو، خود و تیمش را دو گله کرد. رونالدو که پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، با یک ضربه نه چندان محکم دروازه حریف را هدف قرار داد اما اشتباه عجیب ستکوس، دروازه بان لیتوانی باعث شد تا دروازه این تیم برای بار دوم باز شود.

رسیدن سی آر سون به 93 گل ملی/ آتش بازی رونالدو در شب پیروزی پرتغال، انگلیس و فرانسه

تنها 4 دقیقه بعد، پرتغال به گل سوم رسید و باز هم رونالدو دروازه حریف را باز کرد. این بار روی ارسال خوب برناردو سیلوا از سمت راست بود که رونالدو در مقابل دروازه کار را تمام کرد.

آتش بازی رونالدو در دقیقه 76 تکمیل شد و او گل چهارم پرتغال را هم به نام خود ثبت کرد. باز هم روی پاس خوب برناردو سیلوا بود که رونالدو با یک بغل پای دقیق کار را تمام کرد.

اما این هم پایان کار نبود و پرتغال در وقت های اضافه به گل پنجم رسید. این بار روی آشفتگی خط دفاعی لیتوانی بود که ویلیام کاروالیو از فرصت استفاده کرد و با یک ضربه نوک، توپ را به گوشه دروازه حریف فرستاد تا پرتغال 5-1 به پیروزی برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن