نگاهی به بزرگ‌ترین بازنده تاریخ سینما


نگاهی به بزرگ‌ترین بازنده تاریخ سینما

خیلی فیلم‌ها با صرف هزینه‌های هنگفت در گیشه به ضرر می‌رسند، اما یکی از این فیلم‌های نامش به عنوان بازنده بزرگ گیشه ثبت شده است.

نگاهی به بزرگ‌ترین بازنده تاریخ سینما

فیلم‌های زیادی هر سال در سینمای جهان با صرف هزینه‌های هنگفت ساخته می‌شوند و اغلب در گیشه این هزینه را جبران می‌کنند و به سوددهی می‌رسند. برخی از این فیلم‌ها نیز بر خلاف برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاران در گیشه ضرر می‌کنند.

این موضوع هر سال برای فیلم‌های زیادی روی می‌دهد، اما بازنده بزرگ عنوانی است که به فیلم «جان کارتر» می‌رسد. فیلمی که سال ۲۰۱۲ با هزینه سرسام‌آور ۲۶۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ساخته شد. البته این تمام هزینه‌ای نیست که فیلم روی دست کمپانی دیزنی گذاشت، و در ادامه ۱۰۰ میلیون دلار هم صرف تبلیغات برای فیلم شد.

«جان کارتر» با تمام این هزینه‌ها و سر و صدای فراوان آماده شد و روی پرده رفت، اما در عین ناباوری به شکستی بزرگ تبدیل شد و در نهایت فقط ۲۸۴ میلیون دلار به دست آورد. این مبلغ نصف پولی است که برای جلوگیری از زیان و نه سوددهی فیلم لازم بود.

به این ترتیب «جان کارتر» در تاریخ سینما عنوان بزرگ‌ترین بازنده گیشه یا زیان‌ده‌ترین فیلم تاریخ سینما را یدک می‌کشد. فیلمی که در نهایت نزدیک ۱۵۰ میلیون دلار زیان خالص داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن