بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایران


مطلب بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایران برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ این مقاله به بهترین رمان های عاشقانه ایرانی اختصاص دارد؛ قصه هایی دراماتیک که از دل فرهنگ مردم این سرزمین برآمده است. با تکراتو همراه باشید....

این مقاله به بهترین رمان های عاشقانه ایرانی اختصاص دارد؛ قصه هایی دراماتیک که از دل فرهنگ مردم این سرزمین برآمده است. با تکراتو همراه باشید.

بهترین راه برای آشنایی با فرهنگ و ادبیات هر کشور، خواندن رمان­های مختلف از نویسندگان آن دیار است که طرفداران بسیاری هم دارد. می‌­توان با خواندن تجربه­‌های گوناگون از عشق مردم، با سبک زندگی و ارتباط برقرار کردنشان با یکدیگر بیشتر آشنا شوید. همینطور خودمان را بارها و بارها به جای شخصیت­های داستان قرار دهیم و با آنها بالا و پایین زندگی را تجربه کنیم. در این مقاله می­خواهیم به معرفی بهترین رمان­های عاشقانه ایرانی بپردازیم تا شما را با گوشه­ای از فرهنگ این کشور عاشق پیشه آشنا کنیم.

لیست رمان های عاشقانه ایرانی فهرست بلندبالایی دارد، اما سعی کردیم که در این مطلب فهرست بهترین داستان­های عاشقانه ایران را بیاوریم که ترکیبی از آثار برترین نویسندگان با سبک­های گوناگون است.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

در ایران نویسندگان معاصر بسیاری هستند که سبک نوشتاری دراماتیک را برگزیده و رمان­های عاشقانه­ شان بسیار پرطرفدار و پرفروش است. می­‌توان از مرتضی مودب پور به عنوان مشهورترین نویسنده رمان های عاشقانه یاد کرد که او را بیشتربا نام م. مودب پور می­‌شناسیم.

از مهمترین آثار این نویسنده «پریچهر»، «شیرین»، «گندم» و «رکسانا» هستند که خواننده را به اوج یک عاشقانه می‌­­برد. دیگر نویسنده رمان­ های عاشقانه فتانه حاج سید جوادی است که شاید تمامی آثارش شناخته شده نباشد، اما نام رمان بامداد خمار بر روی لبان بسیاری از خوانندگان آن لبخند می­‌نشاند.

فهیمه رحیمی نیز دیگر نویسنده پرمخاطب داستان های عاشقانه ایرانی است که از «اشک ستاره»، «همیشه با تو» و «تاوان عشق»، می‌­توان به عنوان محبوب ترین آثارش نام برد.

در ادامه این مقاله می­خواهیم از پرفروش ترین ها و بهترین رمان های عاشقانه ایرانی یاد کنیم و به آثاری از چندین سبک گوناگون و نویسندگان آنها، همانند سطح عامیانه و سطح فاخر اشاره کنیم.

رمان همخونه اثر محبوب مریم ریاحی

همانند م.مودب پور این نویسنده هم آثاری خلق می­کند که تقریبا فضاها، قالب و سیر محتوای آنها مشابه است. از مریم ریاحی آثار بسیاری به چاپ رسیده که «همخونه» معروف ترین آنها است. وی با این رمان به شهرت رسید و این موضوع دلیلی بر آن بود که مخاطبینش با دیگر آثار او نیز آشنا شوند.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایران

ریاحی با خوش ذوقی و نگارش زیبایش، زندگی دختری را به روایت در می­‌آورد که یلدا نام دارد. یلدا دختری ساده، دل پاک و زیبارو است که به دلیل از دست دادن والدینش با حاج رضا دوست صمیمی پدرش زندگی می­کند.

حاج رضا اعتقادات سخت و محکم مخصوص به خودش را داشت که باعث شده بود یلدا دست از فکر کردن به عشق و عاشقی بکشد و درس و دانشگاه و دوستانش را جایگزین هر مرد جوانی کند. اما این برایش بسیار دشوار بود به خصوص زمان­هایی که سر کلاس و پای صحبت­های استاد مورد علاقه ادبیاتش می­‌نشست و معتقد بود زندگی بدون عشق هیچ معنایی ندارد.

فرزندان حاج رضا به جز فرزند کوچکترش شهاب که پسری خوش تیپ و جذاب بود و البته بسیار مغرور و کج اخلاق، همگی در خارج از کشور زندگی می­ کردند . شهاب که با پدرش مشکلاتی دارد و جدا از او زندگی می­ کند، تصمیم به مهاجرت می­ گیرد.

حاج رضا که نمی ­خواهد شهاب هم از او دور شود به یلدا که حتی یکبار هم پسرش را ندیده پیشنهاد می کند به صورت قراردادی با شهاب ازدواج کند و به مدت 6 ماه با او همخونه شود.

از آنجایی که این پیرمرد باتجربه و دنیادیده است، متوجه آن می‌­شود که یلدا و شهاب بسیار مناسب هم هستند و بی‌صبرانه به انتظار آینده می­ نشیند. اما آنها در خلال این ازدواج قراردادی، مجبور به «همخونه» شدن با یکدیگر می­‌شوند و تازه این اول ماجرا است و اتفاقات و حوادث یکی پس از دیگری به زندگی اجاره ای‌شان سرازیر می‌گردد.

نویسندگی مریم ریاحی با آغاز زندگی زناشویی و ورود فرزندان به دنیای جدیدش توام می­ شود. در جایی اشاره شده که رمان عاشقانه همخونه، برگرفته از زندگی شخصی خودش و البته کمی چاشنی تخیل پدید آمده است.

از دیگر آثار این نویسنده خوش قلم می توان به «کسی می آید»، «مرجان»، «بی ستاره» «مثل پر» و «بوی تازگی» اشاره کرد.

رمان بار دیگر، شهری که دوست می داشتم اثر نادر ابراهیمی

“بار دیگر” عشق میان فقیر و غنی، بالا و پایین و … ، پسر جوان مردی کشاورز، عاشق دختر زیبا و دردانه خان می­ شود. دختر هم که عاشق پسر کشاورز شده، بهترین تصمیم را فرار کردن می­ داند.

اما داستان این عاشقانه از زمانی آغاز می ­شود که هلیا دختر خان دست از عشق پسر کشاورز می­ کشد و به خانه پدرش بازمی‌گردد. پسر کشاورز لب به سخن از فراز و نشیب های زندگی که باهم پشت سر گذاشتن می‌­گشاید. این کتاب یکی از بهترین داستان های عاشقانه ایرانی است.

رمان شوهر آهو خانم، داستانی پر ماجرا از علی محمد افغان

سید میران رئیس صنف نانوایان که مرد آبروداری است، زندگی آرامی را با همسرش آهو خانم سپری می­ کند. او که از عزت و احترام بسیاری در بین مردم برخوردار است؛ روزی در میان مشتریانش با زنی به نام هما آشنا می ­شود. هما کم کم سفره دلش را نزد سید میران باز کرده و می­ گوید که به تازگی از شوهرش جدا شده است.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایران

سید میران آبرودار هم که گرفتار زیبایی و جوانی هما شده او را به عقد خود در می­‌آورد و او را به عنوان هوو، با خود به خانه نزد آهو خانم می برد.

قلم علی محمد افغانی درساختن جزئی ­ترین تصاویر هم جادو می­­ کند؛ به صورتی که با خواندن داستان، مخاطب می تواند به آسانی تصاویر خانه و اجزای چهره و اندام شخصیت‌های قصه را در ذهن بپروراند.

این داستان که یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است، در سال 1313 و در کرمانشاه شکل گرفته و نویسنده قصد دارد تا با نکوهش از سنت چند همسری، وضع و حال دلخراش آن زمان زنان را که در بسیاری از خانواده های سطح پایین جامعه مشاهده می شد، به نگارش درآورد.

رمان شوهر آهو خانم نخستین اثر این نویسنده است. او در زندان مشغول به نوشتن این کتاب شد و پس از به پایان رسیدن دوران محکومیتش خودش با هزینه شخصی کتابش را به چاپ رساند، زیرا در آن زمان هیچ کدام از انتشارات ریسک چاپ رمانی با این تعداد صفحات و از نویسنده ای ناشناس را نمی­پذیرفتند.

صفحات این کتاب، داستان‌ رمانتیکی را شکل می‌دهند که نه تنها به یکی از بهترین کتاب های عاشقانه ایرانی بدل شد، بلکه در سال 1340 با استقبال بی­نظیری در بازار روبرو شد و جایزه بهترین رمان سال را نیز دریافت کرد.

رمان یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی

نادر ابراهیمی از داستان نویسان معروف معاصر ایرانی است. «یک عاشقانه آرام» به عنوان یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی درباره گیله مردی مبارز از خطه سبز شمال است که ساواک او را ممنوع الکار کرده و دست بر قضا دلباخته زیبارویی آذری می ­شود که وی نیز درگیر سیاست است. دلیل شهرت این رمان معروف، جملات زیبا و عاشقانه­ایش بوده که مانند شعر نوشته شده است. در واقع موضوعی که این کتاب را به نقطه قوت خود رسانده، لحن و بیان بسیار لطیف و زیبای نادر ابراهیمی است.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایرانیک عاشقانه آرام یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است

در این رمان شاهد لحظاتی از این دو عاشق هستیم که سعی دارند در تمامی لحظات زندگی خود، برای تازه ماندن عشقشان تلاش کنند. این‌گونه به نظر می ­رسد که نویسنده سعی داشته تا خود و همسرش را به جای شخصیت های داستان قرار دهد و همین امرباعث شده تا کتاب، بیشتر گفتگو محور باشد تا موضوع محور.

دستاورد این زوج عاشق از صحبت­هایشان در این رمان، سراسر آرامش است و تا پایان داستان خواننده را با عشق همراهی می کند. نادر ابراهیمی در این کتاب که یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است بسیار ظریف و دلنشین از آثار دیگر نویسنگان نیز یاد کرده که باعث می شود خواننده آنها را هم با اشتیاق مطالعه کند.

«یک عاشقانه آرام» برای اولین بار در سال 1371 در تهران توسط نشرروزبهان منتشر شد و تاکنون بیش از 25 بار تجدید چاپ شده است. همین موضوع کافی است تا بتوان این کتاب دراماتیک را جزو بهترین کتاب های عاشقانه ایرانی دانست.

بامداد خمار اثر فتانه حاج سید جوادی

یکی از معروف ترین و پرفروش ترین رمان های عاشقانه ایرانی «بامداد خمار» است که بیش از 300 هزار نسخه از آن تاکنون به فروش رسیده است. همچنین نسخه ترجمه شده آن به زبان آلمانی نیز با موفقیت همراه بود و از استقبال بسیار زیاد مخاطبان برخوردار شد. این رمان عاشقانه در سال 1374 نوشته شد و در 10 تا 18 هزار نسخه به چاپ رسید.

رمان عاشقانه بامداد خمار در تهران قدیم و بین دختری اعیان و پسری نجاراز کوچه پس کوچه های فقیر نشین آن زمان روایت شده که بسیار سوزناک و نافرجام است. دختر جوان به نام سودابه در این داستان زیبا، تحصیلکرده و ثروتمند است که می خواهد بر خلاف در نظر گرفتن اعتبار خانواده با پسری از طبقه اجتماعی پایین که هیچ مناسبتی با خانواده اش ندارد ازدواج کند.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایرانفتانه حاج سید جوادی با این اثر یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی را خلق کرده است

مادر سودابه برای پشیمان کردن دخترش، داستان محبوبه، عمه سودابه، را بازگو می کند که روایت عشق نافرجام و سیاه بختی این دختر در زندگی با رحیم است.

به دنبال داستان بامداد خمار که بسیار هم موفق بود، ناهید پژواک کتابی را با نام شب سراب نوشت که درواقع داستان همان بامداد خمار است؛ اما با این تفاوت که از زبان رحیم روایت شده تا بگوید گفته های محبوبه کاملا درست نبوده و او یکطرفه به قاضی رفته است. این کتاب نیز به یکی از رمان­های پرفروش ایران تبدیل شد.

مردم و مخاطبین، «بامداد خمار» را یکی از بهترین رمان­های عاشقانه ایرانی می دانند و معتقدند که این داستان می‌­تواند تجربه خوبی برای زنان و مردان جوان باشد، اما منتقدان ادبی چنین نظری ندارند. آنها بر این عقیده‌اند که داستان این رمان مدافع اصالت و شرافت طبقات ثروتمند و تحقیر مردم پایین دست جامعه است.

رمان عاشقانه یاسمین اثر م.مودب پور

رمان یاسمین نیز با تمام اشک­‌ها و لبخندهای داستان، به شما کمک می کند تا همپای شخصیت­‌های آن، حس عشق را تجربه کنید. هرچند سبک نوشتن م.مودب پور تقریبا در هر 4 اثر معروفش یکسان است و فضای شوخ طبعی کاراکترها در داستان، تراژدی ماجرا را قابل تحمل­‌تر می­‌کند اما در داستان یاسمین، نویسنده در حال طی مسیر تکاملی است.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایران

مودب پور در رمان عاشقانه یاسمین نسبت به رمان اولش “پریچهر”، ماجرا را در فضایی واقعی‌­تر و معقول‌­تر روایت می‌کند. در واقع می‌توان گفت که مودب پور در این زمان بود که به اوج داستان نویسی در سبک خود رسید و همین امر باعث شد کتاب یاسمین در سال 1380، بین پرفروش ترین رمان­های عاشقانه ایرانی جای بگیرد.

داستان یاسمین درباره بهزاد دانشجوی پزشکی فقیری است که از نظر مالی آه در بساط ندارد. او عاشق دختری ثروتمند و زیبا به نام فرنوش می­ شود. فرنوش پسرخاله­‌ای دارد که از کودکی با هم بزرگ شده و خودش را نامزد او می­ داند. خانواده فرنوش که از حضور بهزاد اطلاع پیدا می­ کنند با ارتباطشان مخالف هستند. مادر مهرنوش از بهزاد می­ خواهد که به دیدنش برود و از او درخواست می­ کند که از دخترش بگذرد تا او با پسرخاله­‌اش ازدواج کند اما…

رمان رکسانا اثر م.مودب پور

دو پسرعموی متمول و سرشناس مانند آثار دیگر این نویسنده یکی آرام و دیگری شوخ و بذله­‌گو، به تازگی متوجه شدند که عمه‌­ای پیر دارند که پدرانشان هیچ گاه از او نامی نبرده‌­اند.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایران

عمه سال­ها قبل مورد غضب پدرش قرار گرفته و از ارث و لقب خانوادگی محروم شده، خانواده نیز از آن پس او را به فراموشی سپرده‌­اند.

در پی آشنایی عمه و برادرزاده­‌ها، از آنها می­‌خواهد که دخترش را که از خانه فرار کرده بازگردانند. رکسانا وارد زندگی آنها شده و قصه از همین‌­جا آغاز می‌­شود.

رمان مجنون­تراز فرهاد اثر م.بهارلویی

اثر دو جلدی این نویسنده، داستان عاشقانه دختری است که در خانواده‌­ای پرجمعیت زندگی می­‌کند. در این رمان عاشقانه، دختر دلباخته مردی به نام محراب می‌­شود که در عین حال که بسیار ظاهری جدی دارد، اما فردی عاشق پیشه است.

این دو در راه رسیدن به یکدیگر دچار درگیری ها و کشمکش های فراوان خانوادگی می شوند. رمان عاشقانه «مجنون تر از فرهاد» که یکی از بهترین رمان های ایرانی است در سال 1390 برای اولین بار منتشر شد.

رمان عاشقانه چراغ­ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد

اگر تصمیم دارید «چراغ ها را من خاموش می کنم» را بخوانید، ابتدا جرعه­‌ای آب بنوشید و تمام کارهای ضروری را انجام دهید، زیرا این داستان دراماتیک زویا پیرزاد را بی­‌وقفه به پایان می­‌رسانید. این نویسنده جزئی‌­نگر، داستان را در دهه 40 و در یکی از محله­‌های آبادان به نام بوارده با دقت و ظرافت خاص خودش بسیار خوشایند نوشته است.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایران

راوی این داستان زنی است ارمنی به نام کلاریس آیوازیان. کلاریس مانند خیلی از زنان خانه­‌دار، کدبانویی است نمونه که دچار روزمرگی شده و با نارضایتی از این شرایط وجود خودش را به فراموشی سپرده است. این فراموش شدن آنقدر عمیق بوده که حتی کلاریس را دیگر برای همسرش هم نامرئی کرده و تنها چیزی که وجود دارد اطرافیان و برآورده کردن نیازهایشان است.

این تنها مقدمه­ای است بر این داستان و ماجرا از زمانی آغاز می‌­شود که خانواده سیمونیان به همسایگی آنها درآمده و زندگی کلاریس از یکنواختی خارج می­‌شود و دچار دگرگونی بزرگی می­‌گردد.

آقای سیمونیان جوان، همسرش را از دست داده و با دخترش به تنهایی زندگی می‌­کند. با گذشت زمان درون کلاریس تضادهایی اوج می­‌گیرد و از اینجا به بعد می‌­توان شاهد احساسات، عواطف و منطق رشدیافته در کلاریس بود.

این کتاب نه تنها یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است، بلکه توانست جایزه بهترین رمان سال بنیاد گلشیری، جایزه ادبی یلدا و جایزه کتاب سال را نیز دریافت کند.

رمان پنجره، عاشقانه ای دیگر اثر فهیمه رحیمی

در یکی از معروف ترین آثار فهیمه رحیمی که رمان درام «پنجره» است، داستان از این اینجا آغاز می­‌شود که مینا دختر این داستان، عاشق معلم بداخلاق ادبیاتش می‌گردد. کاوه همسایه آنهاست و با خانواده مینا نیز مراوداتی دارد. در این رفت و آمدها کاوه کم کم به مینا غیر مستقیم می­‌فهماند که او هم به مینا علاقه­‌مند است و داستان از همین‌جا شکل می­‌گیرد.

فهیمه رحیمی با نوشتن کتاب­هایی با مضمون بیان مسائل، ترس­‌ها و آرزوهای زنانه، اغراق در احساسات و توجه به مساله جدایی و پیوستن آثار خود را ویژه کرد. 7 کتاب از آثار این نویسنده، در میان 47 کتاب پرفروش ایران در سال 57 قرار گرفت.

رمان عاشقانه دالان بهشت اثر نازی صفوی

این قصه عاشقانه اولین تجربه منتشر شده از نازی صفوی است. پس از کتاب­‌های «چراغ ها را من خاموش می کنم» و «بامداد خمار»، این رمان جایگاه سوم را بین مخاطبین و طرفداران ایرانی در سال­های اخیر داشته و برای چندمین بار تجدید چاپ شده است.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایران

دالان بهشت، سرگذشت عشق و ازدواج دختری کم سن و سال به نام مهناز است که خیلی زود به شکست می‌انجامد.

بعد از اینکه محمد پسر همسایه، متوجه عشق مهناز به خود می‌­شود، خیلی زود به همراه خانواده به خواستگاری او می‌رود و نامزد می­‌کنند. اما پس از گذشت اندک زمانی از نامزدی مهناز گمان می­‌کند محمد به زنی دیگر علاقه مند است. این موضوع زندگی آنها را کم کم به جهنمی تبدیل می­‌کند که دیگر از عشق در آن خبری نیست.

رمان سهم من اثر پرینوش صنیعی

“سهم من” نیز از دیگر رمان­های معروف ایرانی است. این رمان عاشقانه از آن دست داستان هایی است که مخاطب بی­‌وقفه وارد دنیای آن شده و تا اتمام آن، کتاب را کنار نمی­‌گذارد. البته ناگفته نماند جنبه اجتماعی این داستان هم به بالا بردن جذابیت آن کمک بسیاری کرده است.

معصومه دختر نوجوان این داستان به همراه خانواده خود از قم به تهران می­‌آیند. با رفت و آمد در راه مدرسه، معصومه به مرور دلباخته شاگرد داروخانه می‌­شود اما پس از اینکه خانواده از ماجرا باخبر می­‌شوند، با دخالت­ های خود مانع رسیدن آنها شده و خیلی زود معصومه عشق نوجوانی خود را به فراموشی می­‌سپارد. در این بین معصومه به عقد خواستگار خود حمید در می‌­آید اما زندگی­شان آنطور که انتظار می­‌رفت، پیش نمی­‌رود.

پریچهر اثر پرطرفدار م.مودب پور

از معروف­ترین آثار م.مودب پور می‌­توان از “پریچهر” یاد کرد که مخاطبان این نویسنده را بسیار برسر شوق آورد و از آن استقبال زیادی کرده‌اند. داستان پریچهر زندگی پسری به نام فرهاد را روایت می­‌کند که پس از گذراندن تحصیلات خود پس از هشت سال به ایران بازگشته و در کارخانه پدرش مشغول به کار می‌­شود.

این رمان سراسر ماجراهای عاشقانه­ای است که گریبان فرهاد، هومن، فرگل و لیلای عاشق­‌پیشه را که متولدین دهه شصت بودند، با تمامی مشکلات همان دوران، گرفته است.

پریچهر پیرزنی است که داستان زندگی خود را برای این چهار جوان تعریف می‌کند؛ داستانی که بی‌شباهت به زندگی آن­ها نبوده و تفاوت‌های فرهنگی و اقتصادی خانواده‌­ها و مشکلات دیگری را که از رسیدنشان به یکدیگر جلوگیری می­‌کرد، بازگو می‌کند. به دلیل همین شباهت‌ها و جذابیت‌های قصه زندگی پریچهر، پیرزن مجبور به مرور زندگی خود برای این چهار جوان می‌شود.

از آنجایی که م.مودب پور از پر آوازه ترین نویسندگان ایران درباره رمان­های عامه پسند و عاشقانه است، می­‌توان به رمان دیگر او به نام «خواستگاری یا انتخاب» اشاره کرد؛ رمان عاشقانه‌ای که برخلاف دیگر قصه‌ها، دختر داستان به خواستگاری پسر مورد علاقه‌­اش می‌­رود.

فیلم این رمان دراماتیک هم با بازی ماهایا پطروسیان، فتحعلی اویسی و مهران غفوریان به نمایش درآمد اما با شکست مواجه شد.

دیگر آثار پرطرفدار و پرفروش م.مودب پور «شیرین»، «گندم» و «یاسمین» است که جایگاه ویژه ای در بین بهترین رمان های عاشقانه ایرانی دارد.

رمان آی پارا اثر سمیه ف.ح.

داستان این عاشقانه ایرانی آذری زبان، قصه دختر ترک زیبایی است به نام آی پارا که به دلیل مشکلات خانوادگی به اجبار راهی خانه خان در شهر می‌­شود.

آی پارا به عنوان خدمه در خانه خان مشغول شده اما پس از گذشت مدت زمانی از ورودش، پسر خان عاشق دل خسته آی پارا می‌­شود. قصه عشق پسر خان و آی پارا باعث می­‌شود قوانین خانه خان به چالش کشیده شود و درهمین راستا ماجراهایی پیش می­‌آید. “آی پارا” یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است.

رمان “چشم هایش” اثر بزرگ علوی

بزرگ علوی از نویسندگان شهیر ایران است. از تاثیرگزارترین آثار این نویسنده نامدار می‌­توان به «چشمهایش» اشاره کرد. این رمان علاوه بر داستان عاشقانه‌­اش، تاثیر بسزایی بر جریان ادبیات ایران داشته است. رمان چشم­هایش بیش از شصت سال است که در میان مخاطبین خود در ایران مورد استقبال قرار گرفته و به دفعات تجدید چاپ شده است.

فرنگیس نام زنی است که در این داستان، عاشق استاد نقاش مشهوری به نام استاد ماکان می­‌شود. استاد ماکان به دلیل فعالیت­‌های سیاسی خود در آن شهر تبعید شده و به طرز مشکوکی از دنیا می‌­رود.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایرانداستان چشمهایش یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است

چشم هایش نام یکی از آثار نقاشی استاد ماکان است. فردی که داستان را روایت می­‌کند، شیفته تابلو استاد شده و حسی نسبت به این تابلو پیدا کرده و فکر می­‌کند پشت چشم­های این نقاشی رازی نهفته است. مرد برای اینکه سر از راز تابلو درآورد، به دنبال سوژه استاد که زنی است زیبا با چشمانی رازآلود می­‌گردد و در همینجاست که قصه عاشقانه این داستان شکل می­‌گیرد.

رمان سلوک اثر محمود دولت آبادی

این اثر از محمود دولت آبادی، داستان عاشقانه­‌ای را از مردی به نام قیس روایت می­‌کند که عشق و عاشقی­‌اش همچون نامش، خواننده را به یاد مجنون معروف می‌­اندازد.

قیس عاشق دختری است به نام مهتاب که از خودش 17 سال جوان­تر است و از آنجایی که در این داستان نقش مردی را با افکار سنتی و شرقی به دوش م‌ی­کشد و شالوده­ای از خود شیفتگی نیز در او دیده م‌ی­شود، مهتاب را همچون دارایی‌های خود می­‌داند.

بهترین رمان های عاشقانه ایرانی ؛ آشنایی با برترین داستان‌های رمانتیک ایراناین اثر محمود دولت آبادی یکی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است

او از شدت عشق دیوانه­‌وارش نسبت به مهتاب، کمترین اراده را از طرف دختر نمی ­پذیرد و او را در قفس عشقش حبس کرده است. اما مهتاب دلباخته، چشم­‌های کور شده از عشق به قیس را بالاخره باز کرده و به مرور نگاهی تازه به ازدواج پیدا می­‌کند.

مهتاب، آزادی را به قفس طلایی عشق قیس ترجیح می­‌دهد و او را ترک می­‌کند. قیس نیز از رفتن مهتاب در هم می‌­شکند و فرو می­‌ریزد.

«سلوک» دولت آبادی، با داستان متفاوتش مخاطبان بسیاری پیدا می­‌کند و در سال 1381 به رتبه پرفروش ترین رمان عاشقانه ایران دست می­‌یابد. کتاب این قصه عاشقانه تاکنون 23 بار به چاپ رسیده است.

اسطوره اثر پگاه رستمی

شاداب دختری است دانشجو که در ترم 3 رشته مهندسی عمران دانشگاه تهران مشغول تحصیل است. وضعیت مالی خانواده شاداب چنگی به دل نمی­‌زند و او مجبور است برای گذران زندگی در کنار تحصیل، به دنبال کاری نیمه وقت بگردد.

تبسم دوست شاداب، یک شرکت تبلیغاتی را برای کار به او معرفی می­‌کند. رئیس این شرکت دیاکو نام دارد که شاداب او را از قبل می­‌شناخته و عاشقش شده است. دیاکو که از ماجرا بی­‌خبر است او را استخدام می­‌کند و از اینجا این رمان عاشقانه شکل می­‌گیرد:

“دیدی ک سخت نیست…تنها بدون من؟

دیدی که صبح می شود …تنها بدون من؟

این نبض زندگی بی­وقفه می زند …!فرقی نمی­کند… با من …بدون من …

دیروز گرچه سخت…امروز هم گذشت…طوری نمی­شود…فردا بدون من…!”

این کتاب ها تنها لیستی از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است. ادبیات داستان ایران زمین پر است از قصه های دراماتیک و عاشقانه ای که به زیبایی زندگی مردمان این مرزو بوم را حکایت می‌کند. اگر قرار باشد که شما هم به لیست داستان های عاشقانه ایرانی عناوینی اضافه کنید، چه نام هایی را برمی‌گزینید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی