سقوط دیوار بتونی مقابل حسینیه تهرانی‌ها در کربلا +عکس


سقوط دیوار بتونی مقابل حسینیه تهرانی‌ها در کربلا +عکس

سقوط یک دیوار بتنی در باب الرجاء مقابل حسینیه تهرانی در نزدیک باب القبله حرم امام حسین(ع) چندین کشته و زخمی به جا گذاشت.

رکنا: سقوط یک دیوار بتنی در باب الرجاء مقابل حسینیه تهرانی در نزدیک باب القبله حرم امام حسین(ع) چندین کشته و زخمی به جا گذاشت.

بر اساس گزارش های اولیه تاکنون 12 تن از زائران کشته و 20 دیگر زخمی شده اند.

درباره احتمال حضور زائران ایرانی در میان حادثه‌دیدگان هنوز اطلاعی در دست نیست.

سقوط دیوار بتونی مقابل حسینیه تهرانی‌ها در کربلا +عکس

سقوط دیوار بتونی مقابل حسینیه تهرانی‌ها در کربلا +عکس

جزئیات حادثه در کربلا / اعلام اسامی کشته‌ها و زخمی‌ها تا ساعاتی دیگر
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج با اشاره به حادثه صورت گرفته در باب‌الرجاء واقع در بین‌الحرمین گفت: در این حادثه ۳۱ نفر جان باختند و حدود ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که تا ساعاتی دیگر اسامی زخمی‌ها و کشته‌ها اعلام خواهد شد

حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به این که عصر امروز حادثه‌ای در باب‌الرجاء (در اطراف بین‌الحرمین به سمت حرم سیدالشهداء) به دلیل ازدحام جمعیت صورت گرفته است، اظهار کرد: در پی این حادثه براساس آماری که از وزارت بهداشت عراق اخذ شده است، 31 نفر کشته و حدود 100 نفر نیز زخمی شده‌اند.

وی تصریح کرد: پس از این حادثه زخمی‌ها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، افزود: هم اکنون اوضاع در این منطقه و بین‌الحرمین تحت کنترل است و مراسم عزاداری شب عاشورا در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بین کشته‌ها و زخمی‌ها از زائران ایرانی نیز وجود دارد یا خیر؟ گفت: تا این لحظه خبری از شناسایی کشته‌ها و زخمی‌ها وجود ندارد.

حجت‌الاسلام رحمانی، خاطرنشان کرد: البته تعدادی از نیروهای ما در این منطقه در حال پیگیری موضوع هستند و تا ساعاتی دیگر اسامی کشته‌ها و زخمی‌ها اعلام می‌شود و چنانچه زائران ایرانی نیز در بین آنها باشد به اطلاع مردم خواهد رسید.

هیچ زائر ایرانی در حادثه کربلا آسیب ندیدند/ آمادگی ۴۰ جراح ایرانی برای خدمت‌رسانی به حادثه‌ دیدگان
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰ نفر از جراحان و متخصصین ایرانی پیش از تاسوعا و عاشورا برای خدمت‌رسانی به کربلا اعزام شده‌اند و با توجه به حادثه امروز در صورت کمک دولت عراق این افراد آمادگی خدمت‌رسانی دارند.

محمد تقی حلی‌ساز با اشاره به شهید و زخمی شدن تعدادی از زائران حسینی براثر ازدحام جمعیت در مراسم هروله ظهر عاشور در کربلا اظهار کرد: تاکنون هیچ یک از زائران ایرانی حاضر در عراق در این حادثه آسیب ندیده‌اند.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آماری که از وزارت بهداشت عراق اخذ کرده‌ایم، 31 نفر شهید و تعداد 100 نفر زخمی شده‌اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی 40 نفر از جراحان کشورمان برای خدمت‌رسانی به زائران در تاسوعا و عاشورا به کربلا اعزام شدند و هم اکنون نیز در کربلا مستقر هستند و در صورت کمک دولت عراق این افراد می‌توانند به حادثه دیدگان (زخمی شدگان) خدمت‌رسانی کنند.

حلی‌ساز گفت: تا این لحظه‌ (19:45) براساس لیستی که توسط دولت عراق اعلام شده است، نام هیچ یک از زائران ایرانی در بین شهدا یا زخمی‌ها وجود ندارد.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !