نماز ظهر عاشورا در قم اقامه شد+ تصاویر


نماز ظهر عاشورا در قم اقامه شد+ تصاویر

شفقنا- نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و حرم برخی امامزادگان واجب التعظیم با حضور گسترده زائران، مجاوران و دسته‌های عزادار اقامه گردید. به گزارش شفقنا، نماز ظهر عاشورا در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به امامت حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی اقامه شد. عزاداران حسینی که از ابتدای صبح امروز […]

نماز ظهر عاشورا در قم اقامه شد+ تصاویر

شفقنا- نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و حرم برخی امامزادگان واجب التعظیم با حضور گسترده زائران، مجاوران و دسته‌های عزادار اقامه گردید.

به گزارش شفقنا، نماز ظهر عاشورا در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به امامت حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی اقامه شد.

عزاداران حسینی که از ابتدای صبح امروز در میدان آستانه و خیابان‌های اطراف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) به سوگواری مشغول بودند، هنگام اذان ظهر به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به صفوف نمازگزاران پیوستند.

وزیر جدید آموزش‌وپرورش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، بهرام سرمست استاندار و مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در صفوف بهم پیوسته نماز ظهر عاشورا حضور یافتند.

امروز مجاوران و زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) از سراسر ایران و بسیاری از کشورهای دنیا با حضور در شهر قم در عزای حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

برای برگزاری نماز جماعت باشکوه، تمهیدات لازم ازجمله تهیه مُهر، زیرانداز و تانکرهای آب‌رسانی برای وضوی نمازگزاران در نظر گرفته‌شده بود و نیروهای خدماتی شهرداری و نزدیک ۲۰۰ تن از یاوران نماز مسئولیت برگزاری نماز جماعت خارج از حرم را در برپایی باشکوه نماز جماعت ظهر عاشورا بر عهده داشتند.

همچنین علاوه بر حرم حضرت معصومه(س)، در تمام‌ مسیرهای منتهی به این مکان مقدس هنگام اذان ظهر، هیات‌های عزاداری در خیابان‌ها توقف و اقدام به برگزاری نماز جماعت ظهر کردند.

نماز ظهر عاشورا در برخی امامزادگان شهر قم همچون امامزاده سید علی(ع) از نوادگان حضرت ابوالفضل العباس(ع) و نیز بخش ها و حومه قم اقامه گردید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان