چگونه چله زیارت عاشورا بگیریم ؟ + فضیلت و آداب چله زیارت عاشورا


چگونه چله زیارت عاشورا بگیریم ؟ + فضیلت و آداب چله زیارت عاشورا چله زیارت عاشورا و فضیلت گرفتن و ختم چهل روزه دعای زیارت عاشورا و آداب چله نشینی زیارت عاشورا در سایت حرف تازه بخوانید آیت الله حق شناس میفرمودند: شما چهل روز زیارت عاشورا بخوانید اگر از خدا حاجتتان را نگرفتید،بیایید من […] نوشته چگونه چله زیارت عاشورا بگیریم ؟ + فضیلت و آداب چله...

چگونه چله زیارت عاشورا بگیریم ؟ + فضیلت و آداب چله زیارت عاشورا

چله زیارت عاشورا و فضیلت گرفتن و ختم چهل روزه دعای زیارت عاشورا و آداب چله نشینی زیارت عاشورا در سایت حرف تازه بخوانید

آیت الله حق شناس میفرمودند: شما چهل روز زیارت عاشورا بخوانید اگر از خدا حاجتتان را نگرفتید،بیایید من برای شما حاجتتان را از خدا میگیرم و من ضامن شما هستم.

چگونه چله زیارت عاشورا بگیریم ؟ + فضیلت و آداب چله زیارت عاشورا

طریقه گرفتن چله زیارت عاشورا

۱.تعداد ۱۰۰ الله اکبر گفته شود.

۲. بعداز ۱۰۰ الله اکبر یک بار سلام گفته شود

(اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ

سلام بر تو اى ابا عبداللّه و بر روانهائى که فرود آمدند به آستانت ، بر تو از جانب من سلام خدا باد همیشه تا من زنده ام و برپا است شب و روز و قرار ندهد این زیارت را خداوند آخرین بار زیارت من از شما

و یک بار لعن گفته شود

(اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ

خدایا لعنت کن نخستین ستمگرى را که بزور گرفت حق محمد و آل محمد را و آخرین کسى که او را در این زور و ستم پیروى کرد

اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً)

خدایا لعنت کن بر گروهى که پیکار کردند با حسین علیه السلام و همراهى کردند و پیمان بستند و از هم پیروى کردند براى کشتن آن حضرت خدایا لعنت کن همه آنها را

فقط لعن و سلام گفته شود بدون خواندن زیارت عاشورا.

۳. حالااز اول زیارت عاشورا شروع به خواندن میکنیدتا ابتدای ۱۰۰ لعن ( اینجالعن و سلام گفته نمیشه) و ادامه زیارت عاشورا خوانده نمیشه

۴. بلند میشید و دورکعت نماز هدیه به امام حسین علیه السلام میخونید

۵. باز مجدد تعداد ۱۰۰ مرتبه الله اکبر می گید

۶.حالا از اول زیارت عاشورا شروع به خوندن میکنیدتا به ۱۰۰ لعن که رسیدید ( این بارتعدادصدلعن وصدسلام رو میگیدبصورت کامل) و ادامه زیارت عاشورا رو میخونید تا آخرش (سجده)

۷.مجدد ۲رکعت نماز زیارت امام حسین (علیه السلام) میخونید

پنج مورد فوق مقدمه زیارت عاشورادر این دستور مخصوص زیارت عاشورا میباشد و باید توجّه شود که در مقدمه که در بخش فوق توضیح داده شده است زیارت عاشورا تا سر صد لعن و سلام خوانده شده است و به طور کامل خوانده نشده است که پس از انجام موارد فوق به عنوان مقدمه ادامه زیارت عاشورا به صورت زیر خوانده میشود که مشروح زیارت میباشد .

شرایط و آداب چله زیارت عاشورا

لازم است که نکات زیر در این اربعین حتما رعایت شود:

۱- در طول این چهل روز برای سلامتی حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه صدقه بدهید.

۲- ایشان تاکید زیادی داشتند که در طول این چهل روز میبایست مراقبه اعمال صورت بگیرد. یعنی واجبات انجام گرفته و محرمات ترک شود

۳- در طول چهل روز کسی جز اهل منزل از انجام زیارت عاشورا توسط شما مطلع نگردد. زیارت را مخفیانه بخوانید تا کسی مطلع نگردد

۴ – از آنجایی که انجام اعمال زیارت با اوصاف فوق حدود یک ساعت و نیم به طول می انجامد ایشان تاکید داشتند مابین زیارت صحبتی نشود

۵ – بین طلوع و غروب آفتاب زمان انجام عمل است و تاکید میکردند روز چهارشنبه به عنوان یوم الشروع انتخاب شود
البته حجة الاسلام والمسلمین جاودان میفرمودند اگر چهارشنبه هم نشد اشکالی ندارد ولی چه بهتر است که چهارشنبه به عنوان یوم الشروع انتخاب شود.

۶- خواندن زیارت، چهل روز پشت سر هم و مستمر باشد.

۷- خانم‌های محترمه در ایامی خاص که نمی‌توانند نماز‌ها را به جای آورند، در آن روز‌ها یکی از نزدیکان و آشنایانشان را راضی کنند به جای آن‌ها این زیارت را به جای آورد تا چله و استمرار چهل روزه منقطع شود.

۸- همه زیارت و دیگر اعمال باید یکسره و بدون فاصله خوانده شود.
یعنی نباید زیارت و اعمالش را تقسیم کرد و بخشی را در ساعتی و بخشی دیگر را در وقتی دیگر انجام داد.

۹- کلمات و عبارات صحیح و درست ادا شود.

دو بخش در ختم زیارت عاشورا ایت الله حق شناس

این شیوه زیارت عاشورا از دو بخش تشکیل شده است. دومین بخش درست همان روشی است که در زیارت‌نامه‌ها و مفاتیح‌الجنان ذکر شده است؛ بنابراین فقط اولین بخشی که به طور معمول حداکثر ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، به آن اضافه می‌شود.

بخش اول:

– صد مرتبه تکبیر می‌گویید. (الله‌اکبر)

– لعن و سلام‌های زیارت عاشورا را یک بار می‌خوانید؛ یعنی از «اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و …» تا انتهای «السلام علی الحسین و علی علی‌بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.»)
این دو بخش در قسمت‌های پایانی زیارت عاشورا قرار دارد و قبل از هر دو بخش نوشته است: پس صد مرتبه می‌گویی: …،
اما شما در این قسمت، این دو فقره معروف به لعن و سلام را فقط یک مرتبه می‌خوانید (- خواندن زیارت عاشورا از ابتدای زیارت تا ابتدای این دو فقره لعن و سلام.

– خواندن دو رکعت نماز به نیت هدیه به حضرت اباعبدالله الحسین (ع).

– دوباره صد مرتبه تکبیر گفتن.

بخش دوم:

خواندن زیارت عاشورای امام حسین (ع) به همان روشی که در مفاتیح الجنان آمده است؛ یعنی زیارت عاشورا را از ابتدا تا انت‌ها با همان صد لعن و صد سلام که در متن زیارت مکتوب است می‌خوانید.
به هیچ وجه دو رکعت نمازی را که بعد از زیارت وارد شده است، یادتان نرود؛ زیرا این دو رکعت نماز، از اجزای زیارت عاشورای امام حسین (ع) محسوب می‌شود و باید خوانده شود.

سایر مسائل که اگر مقدور نشد، مشکلی نیست

– اولین روز از چله زیارت عاشورا، چهارشنبه باشد.

– این زیارت روز‌ها خوانده شود؛ یعنی از صبح بعد از طلوع آفتاب تا عصر قبل از غروب آفتاب. (بعضی‌ها رعایت این شرط را لازم برشمرده‌اند).

– به جز همسر و اعضای خانه، دیگران از این چله باخبر نشوند.

(حاج آقا تأکید می‌کرد: قبل از شروع بهتر است همسر را در جریان بگذارید و او را نیز توجیه کنید تا حد امکان دیگران از این امر مطلع نشوند)

– در این چهل روز، هر روزه به نیت سلامتی حضرت بقیه‌الله امام زمان (عج) صدقه‌ای پرداخت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...