شور عاشورا و عشق حسین در جزیره کیش


شور عاشورا و عشق حسین در جزیره کیش

کیش - ایرنا- امروز در دهمین روز محرم، روز عاشورا، نام و یاد امام حسین و حماسه سازان دشت کربلا دگربار فضای جزیره کیش را معطر کرد.

به گزارش ایرنا، ۴۶هیئت سینه و زنجیر زنی به همراه جمعیتی کثیر از گردشگران و جزیره نشینان با وجود گرمای ۴۰ درجه و هوای شرجی و طاقت فرسا از نقاط مختلف این جزیره، روانه مصلای بزرگ کیش شدند و در همایشی عاشورایی به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند.

حضور عزاداران حسینی در مصلای ۵ هزار نفری کیش، در ظهر عاشورا بحدی رسید که هزاران نفر در بیرون از شبستان این مصلا، عزاداری کردند.

تردد در مسیرهای منتهی به مصلای کیش، بسختی صورت می گرفت و صدها خودرو برای رسیدن به محل عزاداری و یافتن پارکینگ تلاش می کردند.

قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی، مداحی و روضه خوانی توسط ذاکران اهل بیت(ع) از جمله آیین های عزاداری روز عاشورا در جزیره کیش بود.
مراسم خیمه سوزان، نزاع نمادین بین سپاه حق و باطل و حرکت کاروان اسرا از دیگر آیین های عزاداری روز عاشورا در کیش بود.

** جزیره کیش از آغاز ماه محرم سیمایی دیگر بخود گرفت، میدانها و معابر در سوگ سرور و سالار شهیدان، سیاه پوش و تکیه ها و کانون های عزاداری درجای جای این جزیره برپا شد.
روزگاری نه چندان دور جزیره کیش جمعیتی محدود داشت، اما اکنون شاهد تنوع کم نظیر اقوام مختلف از سرتاسر ایران زمین است که با برپایی آیین های عزاداری مجموعه ای از آداب و رسوم سوگواری سالار شهیدان را به نمایش گذاشتند.

جزیره کیش با ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و جمعیت ۳۵ هزار نفری در ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن