برگزاری مراسم و نماز ظهر عاشورا در تمام نقاط کشور


برگزاری مراسم و نماز ظهر عاشورا در تمام نقاط کشور

شفقنا- امروز دهم محرم روز عاشورا، روز به شهادت رسیدن سرور و سالار شهیدان مردم در جای جای کشورمان به سوگ نشستند و با فرارسیدن اذان ظهر نماز ظهر عاشورا در تمام نقاط کشور برگزار شد. به گزارش ایسنا، امسال نیز مانند سال‌های گذشته مردم در جای جای کشورمان از روز اول محرم تا امروز که دهم محرم و روز […]

برگزاری مراسم و نماز ظهر عاشورا در تمام نقاط کشور

شفقنا- امروز دهم محرم روز عاشورا، روز به شهادت رسیدن سرور و سالار شهیدان مردم در جای جای کشورمان به سوگ نشستند و با فرارسیدن اذان ظهر نماز ظهر عاشورا در تمام نقاط کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امسال نیز مانند سال‌های گذشته مردم در جای جای کشورمان از روز اول محرم تا امروز که دهم محرم و روز عاشورا است به عزاداری برای سید و سالار شهیدان پرداختند. امروز ظهر نیز نماز ظهر عاشورا همزمان با تهران در سراسر کشور برگزار شد.

اخبار، عکس‌ها و ویدئوهای ارسالی توسط همکاران ما از مناطق خبری ایسنا در ۳۰ استان کشور و شهرستان‌ها و روستاهای تابعه حاکی از برگزاری پرشور عزاداری سیدالشهدا در کل کشور است.

به گزارش ایسنا، عاشورا، روز دهم از ماه محرّم. اهمیت این روز برای شیعیان به دلیل واقعه عاشورای سال ۶۱ قمری است. امام حسین(ع) در روز عاشورا به همراه یارانش در سرزمین کربلا در جنگ با سپاه کوفه به فرماندهی عمر بن سعد به شهادت رسید.

شیعیان همه‌ساله با آغاز ماه محرم به عزاداری می‌پردازند. مراسم عزاداری در بیشتر مناطق تا روزهای ۱۱ و ۱۲ محرم و در بعضی مناطق تا پایان ماه صفر ادامه می‌یابد. اوج این عزاداری‌ها در روز عاشوراست. این روز در تقویم رسمی ایران، عراق، افغانستان، پاکستان و هند، تعطیل است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان