نماز ظهر عاشورا در زاهدان اقامه‌شد


نماز ظهر عاشورا در زاهدان اقامه‌شد

زاهدان- ایرنا- نماز ظهر عاشورا با حضور باشکوه خیل عزاداران حسینی به امامت حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در گلزار شهدای بهشت مصطفی زاهدان اقامه شد.

به گزارش ایرنا عزاداران سید و سالار شهیدان در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان به یاد آخرین نماز ظهر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) امروز /سه شنبه/ ضمن شرکت در مراسم عزاداری و سینه زنی، نماز ظهر عاشورا را با شکوه تمام در مکان‌های مختلف شهرها و روستاهای این استان اقامه کردند.
براساس گزارش خبرنگاران ایرنا حضور نوجوانان و جوانان در نماز ظهر عاشورای سیستان و بلوچستان چشمگیر بود.
نماز ظهر عاشورا در زاهدان به امامت حجت الاسلام و المسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و در دیگر شهرستانهای این استان با حضور امامان جمعه همان مناطق اقامه شد.

مردم ولایت مدار شهر زاهدان از صبح امروز در قالب دسته‌ها و هیئات مذهبی عزاداری کردند و از مسیرهای تعیین شده خود را به گلزار شهدا رساندند. در سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان نیز مردم به عزاداری پرداختند و بعد از اذان، نماز ظهر عاشورا را به جماعت و به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان اقامه کردند.

علاوه بر نقاط مشخص شده برای اقامه نماز ظهر عاشورا در سطح استان سیستان و بلوچستان بیشتر هیات‌های عزاداری هم به هنگام اذان، نماز ظهر عاشورا را به صورت جماعت در خیابان‌ها اقامه کردند همچنین در تمام روستاهایی که مراسم عزاداری در آنها برگزار شد نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت اقامه شد.
اهمیت نماز ظهر عاشورا از آن نظر است که سیدالشهدا(ع) با وجود حضور در میدان جنگ و تیراندازی لشکر عمر سعد، نسبت به برپایی نماز جماعت اقدام کردند تا نشان دهند جز برای احیای دین خدا و برپایی سنت های جدش قیام نکرده است.
امروز مردم سیستان و بلوچستان در بسیاری از نقاط این استان به خیابان‌ها آمدند و نشان دادند که پس از گذشت سال‌ها از واقعه دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری در دشت نینوا همچنان با آرمان‌های حسینی مأنوس و همراه هستند.
به گفته حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان امروز به مناسبت عاشورای حسینی ۸۴۸ هیئت مذهبی در سطح شهرستان‌های مختلف استان دسته‌روی کردند. از مجموع این تعداد هیئات مذهبی، ۱۹۶ هیئت در زاهدان و بقیه در شهرستان‌های دیگر استان فعالیت دارند.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج