البرز در حزن خونین عاشورایی


البرز در حزن خونین عاشورایی

کرج - ایرنا - امروز غمی جانکاه بر زمین و آسمان سایه انداخته و نفس ها در سینه ها حبس شده، چه غروب حزن انگیزی که جاهلان تاریخ برای سومین خورشید امامت و ولایت رقم زدند.

امروز عاشوراست، روزی که حسین(ع) و اصحابش به عشق تمام خوبی ها، با تمام وجود تشنه لب ایستادند، مقاومت کردند، اما سر تسلیم در برابر ظلم فرود نیاوردند و به تاریخ درس بصیرت و آزادگی آموختند.

امروز روز عشق به همه خوبی هاست، باید از تمام داشته های دنیوی گذشت و نگاهها به آسمان بود چرا که این را سیدالشهدا(ع) به بشریت آموخت. او آموخت که در راه مبارزه با ظلم باید تمام قد به میدان رفت چرا که خداوند خریدار خون هایی است که در راهش با کمترین سلاح جانفشانی کنند.

آری امروز عاشوراست، روزی که آب روی کودکان، زنان و اصحاب امام حسین (ع) در کربلا بسته شد، روزی که مظلومیت آن لرزه بر زمین و زمان می اندازد و بیان نکات ریز و درشت رویدادهایش تکان دهنده است.

امروز روز قیام مظلومانه اما پیروزمندانه حسین (ع) است که با خون خویش چشم و گوش اهل بصیرت را باز کرد و به تمام انسان ها درس خدامحوری داد، او و یارانش با ظلمت و تاریکی جنگیدند

تا نور ایمان و معرفت به قلب تاریخ بتابانند.

خاندان رسول (ص) در گرما، عطش، تنهایی و دشواری جان را به جان آفرین تسلیم کردند اما در مقابل ظلم و بی عدالتی سر فرود نیارودند و خون پاکشان چراغ هدایت بشریت برای تاریخ شد.

امروز خون پاک حسین (ع) ، حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، حضرت علی اکبر(ع) ، حضرت علی اصغر(ع) و یاران سیدالشهدا(ع) چنان شور و هیجانی به پا داشته که پس از یک هزار و ۴۰۰ سال نسل ها با فریاد یا حسین(ع) به نهضت خونین کربلا لبیک می گویند.

آری امروز هم یزیدیان زمان در گوشه گوشه جهان خون های بی گناهان را به زمین می ریزند اما این درس مقاومت و ایستادگی سیدالشهداست که مسلمانان شیعه و سنی را در مقابل زورگویان متحد و مقاوم کرده است.

امروز از سوریه و لبنان تا عراق ، بحرین ، یمن ، عربستان ، افغانستان ، پاکستان و کشمیر صدای مظلومان به گوش می رسد و شنیدن خبرها دلخراش است اما امیدوار کننده.

استان البرز به عنوان سرزمین اقوام ایرانی در روز عاشورای حسینی سراسر شور و حال است و دیدگان در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا خون می گریند.

عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از روزهای نخست دهه محرم بی قرار و عزادارند و صدای طبل و زنجیرزنان در آسمان البرز طنین انداخته است.

امروز جمعیت میلیونی استان البرز در عاشورای حسینی یک دست بی قرار و محزون بر سر و سینه می زند و مظلومیت سیدالشهدا(ع) و یارانش را فریاد می زند.

بیش از سه هزار هیات مذهبی در شهرستان های کرج ، ساوجبلاغ ، نظرآباد، طالقان ، فردیس و اشتهارد از صبح عاشورا تاکنون با حضور در خیابان ها و محلات به عزاداری و سوگواری می پردازند.

پخش نذورات در بین هیات ها و عزاداران حسینی همچنان ادامه دارد.

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟