امام خمینی: این خون سید الشهداست که خونهاى همه ملتهاى اسلامى را به جوش مى‌ آورد


امام خمینی: این خون سید الشهداست که خونهاى همه ملتهاى اسلامى را به جوش مى‌ آورد

امام خمینی با تاکید بر حفظ سنت های اسلامی در محرم و صفر فرموده است: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در آخرین روزهای ماه ذیحجه الحرام 1401 و در آستانه ماه محرم در جمع وعاظ تهران و قم به برکات ماه محرم اشاره کرده و فرموده است:

«باید ماها و شماها در گفتارى که داریم و خصوصاً در این ماه محرّم و صفر، که ماه برکات اسلامى است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه داریم به ذکر مصائب اهل بیت- علیهم السلام- که با ذکر مصائب اهل بیت- علیهم السلام- زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتى، با همان وضع مرثیه سرایى و روضه‌ خوانى. شیاطین به گوش شما نگویند که ما انقلاب کردیم، حالا باید همان مسائل انقلاب را بگوییم و مسائلى که در سابق بود حالا دیگر منسى باید بشود؛ خیر.

ما باید حافظ این سنتهاى اسلامى، حافظ این دستجات مبارک اسلامى که در عاشورا، در محرّم و صفر، در مواقع مقتضى به راه مى‌ افتند، [باشیم؛] تأکید کنیم که بیشتر دنبالش باشند. محرّم و صفر است که اسلام را نگه داشته است. فداکارى سید الشهدا- سلام اللَّه علیه- است که اسلام را براى ما زنده نگه داشته است؛ زنده نگه داشتن عاشورا با همان وضع سنتى خودش از طرف روحانیون، از طرف خطبا، با همان وضع سابق و از طرف توده‌ هاى مردم با همان ترتیب سابق که دستجات معظم و منظم، دستجات‌ عزادارى به عنوان عزادارى راه مى‌ افتاد. باید بدانید که اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند، باید این سنتها را حفظ کنید. البته اگر یک چیزهاى ناروایى بوده است سابق و دست اشخاص بى‌ اطلاع از مسائل اسلام بوده، آنها باید یک قدرى تصفیه بشود، لکن عزادارى به همان قوّت خودش باید باقى بماند و گویندگان پس از اینکه مسائل روز را گفتند، روضه را همان طور که سابق مى‌ خواندند و مرثیه را همان طور که سابق مى‌ خواندند، بخوانند و مردم را مهیا کنند براى فداکارى.

این خون سید الشهداست که خونهاى همه ملتهاى اسلامى را به جوش مى‌ آورد و این دسته‌ جات عزیز عاشوراست که مردم را به هیجان مى‌ آورد و براى اسلام و براى حفظ مقاصد اسلامى مهیا مى‌ کند. در این امر، سستى نباید کرد. البته باید مسائل روز گفته بشود.»

صحیفه امام، ج‌15، ص330- 331

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!