پسر 9 ساله یزدی پسر بچه تهرانی را نجات داد / همه گریه می کردند + عکس


 پسر 9 ساله یزدی پسر بچه تهرانی را نجات داد / همه گریه می کردند + عکس

حوادث رکنا: امیر علی درویش پسر 9 ساله یزدی به بیماران جان دوباره ای بخشید.

به گزارش رکنا، با کمک تیم تخصصی پزشکان قلب پسر ۹ ساله یزدی که براثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود در روز عاشورا با پرواز به تهران منتقل شد تا به پسر ۹ ساله تهرانی اهدا شود.

چند روز پیش بود که امیرعلی درویش در یک حادثه رانندگی آسیب دید و راهی بیمارستان شهید رهنمون شد.

تلاش برای بازگرداندن امیرعلی به زندگی آغاز شد اما شدت ضربه ای که به سر پسرک ۹ ساله وارد شده بوده باعث شد او دچار مرگ مغزی شود.

با مرگ مغزی کودک تیم رضایتگیری واحد فراهم اوری اعضای پیوندی بیمارستان موفق شدند رضایت خانواده امیرعلی برای اهدای اعضای بدن او را بگیرند.

به این ترتیب سفر قلب کوچک امیرعلی از یزد به تهران در روز عاشورا کلید خورد.

دکتر ساناز دهقانی رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت دراین باره گفت: در تهران کودک نه ساله ای برای ادامه زندگی به پیوند قلب نیاز داشت به همین منظور با اعلام رضایت بیمار مرگ مغزی یزدی تیمی از پزشکان صبح امروز با پرواز به یزد رفتند.

وی افزود:با توجه به هماهنگی وهای انجام شده اورژانس و با کمک اورژانس کشور تیم پزشکی تخصصی از آشیانه هواپیمایی ریاست جمهوری پرواز و پس از فرود هواپیما در یزد بلافاصله به بیمارستان شهید رهنمون یزد رفتند تا بعد از دریافت قلب پیوندی به تهران بازگردند.

وی در پایان افزود:در حال حاضر تیم پزشکی برای انتقال قلب به تهران تمام تلاش خود را انجام می دهد و امیدواریم پیوند نیز با موفقیت انجام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان