رشد 70 درصدی اهدای عضو در اردبیل/صدور آنلاین کارت اهدای عضو


رشد 70 درصدی اهدای عضو در اردبیل/صدور آنلاین کارت اهدای عضو

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان اردبیل گفت: 70 درصد میزان اهدای عضو در استان اردبیل افزایش یافته و این در سایه تلاش سفیران اهدای عضو و رسانه‌ها بوده است.

به گزارش ایسنا، مجید محمدغریبانی در جریان فعالیت غرفه مشاوره و صدور آنلاین کارت اهدای عضو در بین عزاداران اردبیلی اظهار کرد: ما با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و انجمن اهدای عضو ایرانیان تلاش کردیم تا هر سال با برپائی این غرفه‌ها در ایام سوگواری امام حسین(ع) در کنار ارائه مشاوره فرهنگ ایثارگرانه اهدای عضو را توسعه داده و گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه مردم اردبیل در سطح کشور در حوزه شناسایی بیماران مرگ مغزی رتبه اول را به دست آورده و نسبت به سال گذشته در اهدای عضو 70 درصد مشارکت بیشتری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا به صورت آنلاین کارت اهدای عضو را برای متقاضیان صادر کنیم.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان اردبیل ادامه داد: سفیران اهدای عضو با علاقه و عاشقانه در تبلیغ و ترویج این امر خداپسندانه و ایثارگرانه ورود پیدا کردند و همشهریان تنها با ارائه کارت ملی می‌توانند رضایت خود را در صورت مبتلا به مرگ مغزی به اهدای عضو اعلام کنند تا از قبل این اهدا جان تعدادی از هموطنان احیا شود.

محمدغریبانی تصریح کرد: بیش از 30 هزار نفر در انتظار پیوند اعضا هستند که قطعا با این امر خداپسندانه و ایثارگرانه فعالیت‌ها و برنامه‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود تا این بیماران از درد و رنج ناشی از بیماری نجات پیدا کننند.

دبیر کمیته سفیران انجمن اهدای عضو ایرانیان اردبیل بیان کرد: ما از دی ماه سال گذشته و با نیت ترویج فرهنگ اهدای عضو فعالیت خود را آغاز کردیم تا در بخش‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و رسانه‌ای بتوانیم با همکاری سفیران اهدای عضو به توسعه و گسترش این فرهنگ خداپسندانه اقدام کنیم.

سمیه نوری گفت: با تشکیل غرفه مشاوره ثبت نام و صدور آنلاین کارت اهدای عضو در روزهای تاسوعا و عاشورا از 9 صبح تا 20 شب به هموطنان ارائه خدمات می‌کنیم به طوری که در اولین روز تاکنون بیش از 60 نفر برای دریافت کارت اهدای عضو و 70 نفر نیز در فراخوان سفیران اهدای عضو ثبت نام و اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در هشت ماه گذشته 3000 کارت اهدای عضو به هموطنان صادر شده و همچنان آمادگی داریم تا برای همشهریان علاقمند کارت اهدای عضو را صادر کنیم.

مسئول شناسایی بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز گفت: از سال 87 واحد فراهم‌آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی با جلب رضایت همراهان بیماران مرگ مغزی موفق به ارسال اعضا به تهران شده که از سال گذشته نیز با راه‌اندازی انجمن اهدای عضو ایرانیان این فعالیت‌ها گستردگی بیشتری یافته است.

معصومه نجفی زارع اظهار کرد: ما در قالب سفیران اهدای عضو 200 نفر داوطلب داریم که در این دو روز 20 نفر از آنها در دو شیفت به هموطنان در بخش مشاوره و صدور کارت اهدای عضو ارائه خدمات می‌کنند.

وی ادامه داد: در این 11 سال در استان اردبیل 123 نفر بیمار مرگ مغزی با جلب رضایت بستگان اعضایشان به بیماران نیازمند بخشیده شده که در حدود 8 هزار اهدای عضو به ثبت رسیده است.

نجفی زارع با بیان اینکه در ازای هر مرگ مغزی هشت بیمار نجات پیدا می‌کند، اظهار کرد: شهرستان‌های مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد در رتبه‌های اول تا سوم اهدای عضو در استان اردبیل هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس