جبران خسارت‌های تگرگ اخیر در ارومیه اولویت اساسی دستگاه‌های اجرایی


جبران خسارت‌های تگرگ اخیر در ارومیه اولویت اساسی دستگاه‌های اجرایی

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به خسارت‌های وارده به باغات بخش‌هایی از شهرستان ارومیه بر اثر بارش تگرگ، جبران خسارت‌ها را اولویت اساسی دستگاه‌های اجرایی ظرف دو روز آینده دانست.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی شهریاری در نشست فوق‌العاده مدیریت بحران به منظور بررسی وضعیت باغات خسارت دیده شهرستان ارومیه بر اثر بارش تگرگ ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای اولیه سازمان جهاد کشاورزی ۳۲۰۰ هکتار از اراضی و باغات شهرستان ارومیه بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل دچار خسارت شده‌اند.

وی افزود: از مجموع این میزان خسارت 2200 هکتار مربوط به باغات و مابقی هم متعلق به اراضی کشاورزی است.

شهریاری با بیان اینکه باغات سیب و انگور ۲۶ روستای شهرستان ارومیه دچار خسارت شده است ادامه داد: مدیریت بحران در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ارزیابی میزان خسارت جهت ارائه به وزارت کشور اقدام کند.

مقام عالی استان با تاکید بر اینکه باغداران همه هزینه‌های لازم جهت برداشت محصول را انجام داده و متاسفانه بر اثر بارش تگرگ متحمل خسارت شدند، تصریح کرد: مقرر شد تا کارخانجات کنسانتره از فردا سه شنبه ۱۹ شهریور انگور باغداران مناطق خسارت دیده را با قیمت ۱۶۰۰ تومان و سیب را نیز با نرخ پایه ۷۰۰ تومان خریداری کنند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برخی باغداران توانایی پرداخت هزینه حمل محصول از باغ تا کارخانجات کنسانتره را ندارند، دستور داد تا با هماهنگی تعاون روستایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هزینه‌های حمل را پرداخت کنند.

شهریاری گفت: جبران خسارت باغداران و کشاورزان نیازمند کاری جهادی است و این انتظار می رود تا در مدت زمان اندک نسبت به حل مشکل باغداران و کشاورزان اقدام کنند.

مقام عالی استان در ادامه با تاکید بر ضرورت ترویج بیمه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: از صندوق بیمه محصولات کشاورزی این انتظار می‌رود برای ترغیب کشاورزان و نیز توسعه امر بیمه فارغ از نگاه انتفاعی نسبت به جبران خسارت‌ها در زمان اندک و به طور کامل اقدام کنند.

به گزارش ایسنا؛ در اثر بارش تگرگ طی روز گذشته باغات شهرستان ارومیه دچار خسارت شدند. پیش از این هواشناسی نسبت به کاهش دما و بارش باران توام با وزش باد در استان اطلاعیه صادر کرده بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟