قابلیت Eye Comfort گوشی های هواوی از چشمانتان مراقبت می‌کند


قابلیت Eye Comfort گوشی های هواوی از چشمانتان مراقبت می‌کند

قابلیت Eye Comfort گوشی های هواوی با حذف نور آبی نمایشگر باعث کاهش خستگی چشم شده و از چشمانتان مراقبت می‌کند. در ادامه نحوه فعال‌سازی این قابلیت را بررسی می‌کنیم. در روزگاری زندگی می‌کنیم که از کودکان تا افراد سالمند، هر کدام به نحوی با گوشی های هوشمند سر و کار دارند. اگرچه استفاده از... نوشته قابلیت Eye Comfort گوشی های هواوی از چشمانتان...

قابلیت Eye Comfort گوشی های هواوی با حذف نور آبی نمایشگر باعث کاهش خستگی چشم شده و از چشمانتان مراقبت می‌کند. در ادامه نحوه فعال‌سازی این قابلیت را بررسی می‌کنیم.

در روزگاری زندگی می‌کنیم که از کودکان تا افراد سالمند، هر کدام به نحوی با گوشی های هوشمند سر و کار دارند. اگرچه استفاده از گوشی های هوشمند توانسته بخش‌هایی از زندگی را آسان‌تر کند، اما دردسرهایی را نیز برایمان ایجاد کرده‌اند. از جمله این موارد می‌توان به خستگی و آسیب به چشم‌ها اشاره کرد.

وابسته‌تر شدن به گوشی های هوشمند به معنای استفاده بیشتر و در نتیجه خستگی بیشتر برای چشمان است. در این میان کاربرانی هم هستند که با الگوهای نادرست استفاده، آسیب‌های جبران ناپذیری را به بینایی و سلامت چشمان خود وارد می‌کنند.

احتمالا بارها خستگی چشم ناشی از استفاده‌های بلندمدت از گوشی و خیره شدن به نمایشگرها را تجربه کرده‌اید. اما برای کاهش خستگی و آسیب به چشم‌ها چه باید کرد؟ دلایل خستگی ناشی از استفاده از گوشی های هوشمند چیست؟

به طور معمول عواملی نظیر خیره شدن‌‌های طولانی مدت به نمایشگر که منجر به کاهش روند پلک زدن طبیعی می‌شوند، استفاده از فونت‌های ریز که نزدیکتر کردن گوشی به چشم را به دنبال دارند و استفاده از درجه روشنایی نامناسب برای نمایشگر که خستگی چشم‌ها را دو چندان می‌کند، می‌توانند باعث آسیب به چشم‌ها شوند.

موارد بالا اگرچه از جمله عوامل اصلی خستگی چشم‌ها هستند، اما با اعمال تغییراتی کوچک در الگوی استفاده، قابل پیشگیری هستند. مورد دیگری که در این زمینه باید به آن توجه شود، خستگی دو چندان چشم‌ها در اثر تماشای نور آبی است که تقریبا همه کاربران را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به همین دلیل هواوی با ارائه قابلیتی تحت عنوان «Eye Comfort» تلاش کرده تا با استفاده از رنگ‌هایی گرم‌تر و به حداقل رساندن نور آبی ساطع شده از نمایشگر، آسیب و خستگی ناشی از استفاده طولانی از گوشی های هوشمند را به حداقل برساند.

قابلیت Eye Comfort گوشی های هواوی از چشمانتان مراقبت می‌کندقابلیت Eye Comfort گوشی های هواوی از چشمانتان مراقبت می‌کند

قابلیت Eye Comfort هواوی حتی گواهی محافظت از چشم موسسه TÜV Rheinland را نیز دریافت کرده است. TÜV Rheinland موسسه‌ای پیشرو و مستقل در حوزه بازرسی تکنولوژی است که بر اثرات سلامتی کالاهای ارائه شده از سوی شرکت‌های مختلف نظارت دارد.

نحوه فعال‌سازی قابلیت Eye Comfort هواوی

برای فعال کردن قابلیت Eye Comfort ‌کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

منوی Settings را باز کنید. گزینه Display را انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه Eye Comfort را پیدا و آن را فعال کنید.

روش دیگر به این صورت است:

با سوایپ رو به پایین «نوتیفیکیشن سنتر (مرکز اعلان)» را باز کنید. از میان میان‌برهای موجود قادر خواهید بود Eye Comfort را فعال یا غیرفعال کنید.

هواوی در راستای کارآمدتر شدن قابلیت Eye Comfort، تنظیمات مفیدی را نیز به آن اضافه کرده است. با مراجعه به منوی Settings، بخش Display، قسمت Comfort و انتخاب گزینه Scheduled قادر خواهید بود زمان شروع و پایانی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید و از Eye Comfort به صورت زمان‌بندی‌شده (به طور مثال در ساعات شب) استفاده کنید.

قابلیت Eye Comfort گوشی های هواوی از چشمانتان مراقبت می‌کندقابلیت Eye Comfort گوشی های هواوی از چشمانتان مراقبت می‌کند

فعال شدن قابلیت Eye Comfort به دلیل فیلتر کردن نور آبی، رنگ‌های تصویر را دست‌خوش تغییر می‌کند. در این حالت، کاربران می‌توانند با جابه‌جایی نشانگر نوار دمای رنگ موجود در تنظیمات بخش نمایشگر، رنگ‌های به نمایش درآمده را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403