امیرمومنان(ع) در شورای سقیفه به حدیث مباهله استناد کردند/مباهله تبدیل به فرهنگ شود


امیرمومنان(ع) در شورای سقیفه به حدیث مباهله استناد کردند/مباهله تبدیل به فرهنگ شود

آیت‌الله ری‌شهری با بیان‌اینکه واقعه مباهله صداقت و حقانیت پیامبر(ص) و دین اسلام را تا روز قیامت به اثبات رسانده است، گفت: امیرمومنان امام علی(ع) در جلسه شورای سقیفه به حدیث مباهله استناد کردند و فرمودند: پیامبر(ص) مرا نفس خود می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمد محمدی ری شهری» امروز (دوشنبه، چهارم شهریور) در همایش «روز مباهله، روز مباهات و حقانیت اسلام» که در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: روز مباهله بسیار اهمیت دارد که باید به فرهنگ تبدیل شده و آگاهی مردم درباره آن بیشتر شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه در روز مباهله وقایع مهم دیگری هم رخ داده است، تصریح کرد:‌ در این روز آیات ولایت و تطهیر بر قلب پیامبر اسلام(ص) نازل شد که همه در شان امیرمومنان امام علی(ع) و اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به سند تاریخی جریان مباهله، گفت: جریان مباهله توسط همه منابع معتبر و مستندات حدیثی، تفسیری، کلامی و تاریخی شیعه و اهل سنت به تایید رسیده زیرا یک حدیث متواتر است و به هیچ عنوان جای شک و شبهه ندارد.

وی افزود: به میزانی سند جریان مباهله مورد تایید است که ائمه معصومین(ع) برای اثبات حقانیت خود همواره به آن اشاره داشتند به عنوان مثال امیرمومنان امام علی(ع) در جلسه شورای سقیفه به همین حدیث استناد کردند و فرمودند پیامبر مرا نفس خود معرفی کردند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جریان مباهله حقانیت اسلام مقابل مسیحیت به اثبات رسید، ابراز کرد: این جریان صداقت و حقانیت پیامبر(ص) و دین اسلام را تا روز قیامت به اثبات رسانده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: تا روز قیامت هر کس علیه اسلام و پیامبر(ص) سخن بگوید جریان مباهله باطل بودن سخنان او را آشکار خواهد کرد.

آیت الله ری شهری با بیان اینکه جریان مباهله نشان از این دارد که اسلام مدافع صلح و آرامش است، گفت: اسلام در اثبات حقانیت خود هنگامی که حق و باطل مقابل هم قرار بگیرند، در ابتدا مناظره، سپس مباهله و در نهایت به مقابله می‌پردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درباره ثابت کردن حق و باطل جریان مباهله در هر زمانی می‌تواند اجرا شود در این صورت طرف ناحق گرفتار عواقب و نتیجه دروغگویی خود خواهد شد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...