جامعه آمریکایی در هراس از وقوع تیراندازی‌های گسترده


جامعه آمریکایی در هراس از وقوع تیراندازی‌های گسترده

تهران – ایرنا – نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هراس آمریکایی‌ها از وقوع تیراندازی‌های گسترده در محل سکونت‌شان بیشتر شده و شمار بیشتری از مردم خواستار وضع قوانین سختگیرانه حمل سلاح هستند.

تازه‌ترین نظرسنجی مشترک شبکه ای.بی.سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست که دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که ۶۰ درصد آمریکایی‌ها نسبت به وقوع تیراندازی‌های گسترده در محل سکونت‌شان نگران هستند. این آمار در سال ۲۰۱۳ حدود ۵۵ درصد بود.
این در حالی است که ۸۹ درصد آمریکایی‌ها از وضع قوانینی در رابطه با بررسی اجباری سوابق خریداران اسلحه حمایت می‌کنند.
نظرسنجی دیگری که توسط دانشگاه «مانماوث» ایالت نیوجرسی انجام شده است، نشان می‌دهد که ۵۶ درصد آمریکایی‌ها حامی ممنوعیت فروش سلاح‌های نیمه‌خودکار هستند.
این نظرسنجی‌ها در شرایطی انجام شده که تیراندازی‌های مرگبار زیادی طی ماه‌های اخیر در آمریکا رخ داده است. این تیراندازی‌ها عمدتا توسط افراد سفیدپوست و با انگیزه‌های نژادپرستانه انجام شده است.
دموکرات‌ها از رهبران جمهوریخواه کنگره خواسته‌اند تا لایحه بررسی سوابق خریداران اسلحه به رای بگذارند. مجلس نمایندگان آمریکا در فوریه گذشته قانونی در این زمینه تصویب کرد اما این لایحه هنوز در سنا به رای گذاشته نشده است.
«چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنا و «نانسی پلوسی» رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان روز دوشنبه در نامه‌ای از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا این طرح حمایت کند.
این در حالی است که اظهارات نژادپرستانه و ضدمهاجرتی ترامپ یکی از عوامل اصلی بروز خشونت‌های اخیر در آمریکا قلمداد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط