فراری 812 GTS اسپایدر رونمایی شد


فراری 812 GTS اسپایدر رونمایی شد

فراری سرانجام مدل بدون سقف 812 با نام 812 GTS اسپایدر را رونمایی کرد که قوی‌ترین خودروی کروک حال حاضر جهان محسوب می‌شود.

فراری پس از ۵۰ سال، از اولین مدل ۱۲ سیلندر موتور جلوی روباز خود با نام 812 GTS اسپایدر رونمایی کرد. فراری از این مدل در آستانه‌ی نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. رونمایی از این خودرو هم‌زمان با نودمین سالگرد تأسیس این برند انجام شد. فراری آخرین بار در مدل 356 GTS4 که به نام دیتونا نیز شناخته می‌شد، از موتور ۱۲ سیلندر در یک خودروی اسپایدر موتورجلو استفاده کرده بود. فراری با دیتونا در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز در سال ۱۹۶۷ توانسته بود هر سه مقام نخست را در اختیار بگیرد. 812 GTS اسپایدر از سقف بازشونده‌ی برقی استفاده می‌کند؛ باز و بسته‌شدن این سقف با استفاده از یک کلید درون کابین انجام می‌شود و تنها به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد. امکان باز و بسته‌کردن سقف حین حرکت تا سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت نیز وجود دارد.

فراری 812 GTS اسپایدر رونمایی شد

فراری در این مدل از پیشرانه‌ی V12 تنفس طبیعی با حجم ۶.۵ لیتر استفاده کرده است که می‌تواند تا ۸۹۰۰ دوربردقیقه کار کند. این پیشرانه توانایی تولید ۷۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که با نسخه‌ی کوپه‌ی این خودرو برابری می‌کند. نیروی پیشرانه در این خودرو با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچ به چرخ‌های عقب با لاستیک‌هایی به ابعاد ۳۱۵،۳۵،۲۰ انتقال پیدا می‌کند. 812GTS اسپایدر برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به کم‌تر از ۳ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت‌ آن نیز به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

فراری اعلام کرده که قدرت بالای پیشرانه‌ی این خودرو به کمک استفاده از انژکتورهایی با فشار ۳۵۰ بار و سیستم ورودی هوای متغیر که از خودروهای فرمول یک به عاریت گرفته شده به دست آمده است. بنابر اعلام سازنده، ۸۰ درصد گشتاور پیشرانه ۳۵۰۰ دوربردقیقه در دسترس قرار دارد و بین ۶۵۰۰ تا ۸۹۰۰ دوربردقیقه نیز پیشرانه به حداکثر قدرت خود می‌رسد.

فراری 812 GTS اسپایدر رونمایی شد

فراری برای تولید نسخه‌ی اسپایدر ۸۱۲ قسمت عقب این خودرو را به‌طور کامل از نو طراحی کرده است که شامل سقف و صندوق نیز می‌شود. همچنین مقاومت بدنه افزایش پیدا کرده تا در نبود سقف، استحکام خودرو دچار مشکل نشود. با وجود این تغییرات، فراری همچنان توانسته تقسیم وزن این خودرو را به‌صورت ۴۷ درصد در جلو و ۵۳ درصد در عقب حفظ کند. وزن کلی مدل اسپایدر ۸۱۲ معادل ۱۶۰۰ کیلوگرم است که در مقایسه با نسخه‌ی کوپه ۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر است. فراری هنوز قیمت 812 GTS اسپایدر را اعلام نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر