هفت‌ درصد مردم «بیمه» نیستند


معاون وزیر بهداشت گفت: «با پیشرفت طرح تحول نظام سلامت، در حوزه بیمه و خدمات درمانی اقدامات خوبی صورت گرفت و درحال‌حاضر پوشش بیمه‌ای مردم به 93درصد رسیده است اما همچنان هفت‌درصد مردم بیمه نیستند».

به گزارش بنکر (Banker)، ایرج حریرچی درباره خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان افزود: «اجباری‌شدن بیمه تمام آحاد مردم با انجام آزمون وسع تثبیت شد و به‌زودی ابلاغ می‌شود؛ یعنی هر ایرانی که بیمه نیست، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت تحت‌پوشش بیمه قرار می‌گیرد».

معاون‌کل وزارت بهداشت گفت: «تقدم پیشگیری و بهداشت بر درمان و نیز تقدم درمان سرپایی بر بستری، جزو اولویت‌های وزارت بهداشت دراین‌دوره است».

وی افزود: «دراین‌راستا اقدام به راه‌اندازی بسیج و پویش‌های ملی کرده و نخستین پویش را برمبنای شناسایی و کنترل فشارخون افراد ۳۰سال‌به‌بالا برنامه‌ریزی کردیم. در پویش ملی کنترل فشارخون، ۳۰میلیون و ۷۰۰هزارنفر بررسی و افرادی‌که از فشارخون خود اطلاعی نداشتند، شناسایی شدند».

حریرچی گفت: «ایجاد ایستگاه سلامت و تربیت سفیران سلامت، در منزل گام بعدی وزارت بهداشت است. در سال‌های اخیر، مهم‌ترین دستاورد وزارت بهداشت، فراهم‌آوری خدمات بهداشتی و درمانی مطابق وسع و توان مالی مردم و نیز برحسب محل سکونت آنها است و دراین‌راستا مراکز بهداشت روستایی تکمیل‌شده و شش‌هزار پزشک در مناطق روستایی مشغول‌به‌خدمت شدند».

وی همچنین گفت: «با وجود تحریم‌های خارجی، کمبود داروی کشور زیر یک‌درصد است اما نارضایتی مردم در حوزه داروهای خارجی که تولید داخل نیز دارد، حس می‌شود؛ زیرا این داروها تجویز شده و مورد درخواست مردم است و براساس اصول اقتصاد مقاومتی و مصوبات مجلس، داروهایی که مشابه داخلی دارند، اجازه واردات نداشته و مردم، این مسئله را به‌عنوان کمبود تلقی می‌کنند. نیاز است که مردم به توانمندی دانشمندان و داروسازان ایرانی اعتماد کنند».

او گفت: «قاچاق دارو را کتمان نمی‌کنیم اما خوشبختانه این آمار را به‌حداقل ممکن رسانده و درصدد هستیم که کاهش دهیم و مردم می‌توانند با خاطری آسوده به داروهای موجود در داروخانه‌ها اعتماد کنند؛ ضمن‌اینکه نمی‌توان به‌طورقطع بیان کرد که هیچ خلافی در داروخانه‌ها رخ نمی‌دهد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا