غریب آبادی: آژانس نهاد وابسته به دولت آمریکا نیست


غریب آبادی: آژانس نهاد وابسته به دولت آمریکا نیست

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، گفت: آژانس بین المللی انرژی هسته ای یکی از نهادهای وابسته به دولت آمریکا نیست که بولتون بتواند دستورکار بازدیدهای مقامات آن را تعیین کند.

غریب آبادی: آژانس نهاد وابسته به دولت آمریکا نیست
"کاظم غریب آبادی" روز دوشنبه با انتشار پیامی در توییتر، به ادعای "جان بولتون" واکنش نشان داد و نوشت: آژانس، یکی از نهاد‌های وابسته به دولت آمریکا نیست که بولتون بتواند دستورکار بازدید‌های مقامات آن را تعیین کند. سفر فروتا، مدیرکل موقت آژانس، در چارچوب تعاملات و همکاری‌های معمول ایران و آژانس صورت پذیرفت.
وی افزود: ضمن رد هرگونه ادعایی درخصوص فعالیت‌های پنهانی هسته‌ای توسط ایران، این بازدید هیچ دستورکار خاصی، آنگونه که بولتون آرزو می‌کرد، نداشت. طبیعتا، در این بازدید، همکاری‌ها در سه حوزه راستی آزمایی برجام، پروتکل الحاقی و موافقت نامه جامع پادمان، مرور شدند.
نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین خاطرنشان کرد: هرگونه تلاشی برای ایجاد اخلال و انحراف در همکاری‌های سازنده و فعالانه ایران و آژانس و اعمال فشار‌های نابجا به آژانس، کاملا مخرب بوده و با اقدامات مناسب ایران نیز مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید عصر شنبه در پیامی توئیتری مدعی شد که گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شده، حاکی از وجود مواد یا فعالیت‌های هسته‌ای احتمالی اعلام‌نشده از سوی ایران است.

وی افزود: سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی به ایران می‌رود که به تازگی آژانس شورای [حکام]را مطلع کرده که احتمال دارد تهران مواد و یا فعالیت‌های هسته‌ای پنهانی داشته باشد. ما به دیگر کشور‌های عضو شورای [حکام]آژانس می‌پیوندیم که مشتاق دریافت گزارش کامل در سریع‌ترین زمان ممکن هستند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس