اقامه عزای حسینی در 210 مسجد غرب تهران با حضور منبری‌ها و مداحان مطرح


اقامه عزای حسینی در 210 مسجد غرب تهران با حضور منبری‌ها و مداحان مطرح

حجت‌الاسلام پرویزی از میزبانی 210 مسجد ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد از عزاداران حسینی خبر داد و گفت: تعدادی از مساجد ناحیه در روز 15 شهریور مجری همایش «شیرخوارگان حسینی» هستند.

حجت الاسلام «احمد پرویزی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری آئینی های سوگواری دهه اول محرم در 210 مسجد ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: عزاداری های دهه اول محرم در تمامی مساجد این ناحیه برپا می شود، ضمن اینکه عزای حسینی در برخی از مساجد با حضور سخنرانان و خطبای مطرح اقامه می شود.

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: به عنوان مثال عزاداری دهه اول ماه محرم در مسجد و مهدیه امام حسن مجتبی(ع) با حضور گسترده عزاداران حسینی و سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده و با مرثیه خوانی سعید حدادیان برگزار می شود. مساجد حضرت امیر(ع) (واقع در خیابان کارگر شمالی)، دانشگاه امام صادق(ع)، جامع امام سجاد(ع) و نظام مافی نیز از دیگر مساجد این ناحیه هستند که مراسم دهه اول محرم در آنها با حضور سخنرانان و مداحان مطرح کشوری برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در برخی از مساجد ناحیه شهید مطهری خبر داد و افزود: تلاش ما بر آن است که حضور مردم در این برنامه به صورت منسجم در استادیوم یکصدهزار نفری آزادی و نیز مصلای امام خمینی(ره) باشد، اما در تعدادی از مساجد این ناحیه نیز در روز جمعه، 15 شهریور میزبان مادران به همراه شیرخوارگانشان هستیم.

حجت الاسلام پرویزی همچنین به فراهم شدن امکان خرید همراه با تخفیفِ اقلام مورد نیاز مساجد در نمایشگاه «شمیم حسینی» اشاره و خاطرنشان کرد: مساجد و هیئات این ناحیه می توانستند از نهم تا دوازدهم شهریور اقلام مورد نیازشان برای عزاداری را از آستان امامزادگان زید(ع) و حمیده خاتون(ع) تهیه کنند.

یادآور می شود، ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد شامل مناطق 2،3،5 ،6 و 22 شهر تهران است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشاد مومنی، اقتصاددان: آقای رئیسی به دولت قبلی طعنه می‌زد که «شما کاری کردید که قیمت د...