کربلاها در پی فراموشی غدیرها رخ می‌دهند/ریشه انحراف از غدیر در نفاق بود


کربلاها در پی فراموشی غدیرها رخ می‌دهند/ریشه انحراف از غدیر در نفاق بود

حجت‌الاسلام ابطحی با بیان اینکه ریشه انحراف بزرگ مسلمانان بعد از غدیر و رحلت رسول الله(ص) در اقدامات منافقین نهفته بود، گفت: در آستانه ماه محرم باید به مسئله نفاق در جامعه اسلامی دقت کنیم؛ چراکه کربلاها در پی فراموشی غدیرها اتفاق افتاده و می‌افتد.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: حجت الاسلام «سیدکاظم ابطحی» در گفت وگو با رادیو گفتگو با اشاره به جریان شوم نفاق در طول تاریخ از صدر اسلام تا امروز، شهادت مظلومانه فرزند پیامبر(ص) را در صحرای کربلا نتیجه گسترش همین جریان منافقانه در میان امت پیامبر(ص) دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باند نفاق و افرادی که به طمع ثروت و قدرت منافقانه وارد دین شدند، سنت های ناپسندی را در طول تاریخ اسلام بر جای گذاشتند، افزود: در نهایت آنچه رقم خورد مورد رضایت خدا و پیامبر-ص- نبود.

وی تصریح کرد: باید این منافقین را در اسلام رصد کنیم؛ هر کجا مسئله ای عجیب در تاریخ اسلام رقم خورده است، رد پایی از این باند نفاق در این میان دیده می شود.

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: ریشه انحراف بزرگ مسلمانان بعد از غدیر و رحلت رسول الله(ص) در اقدامات منافقین بود؛ سران سقیفه به عنوان کسانی که در طول تاریخ اسلام برای این اهداف برنامه ریزی کرده بودند، بعد از رحلت پیامبر-ص- به اهداف خود جامه عمل پوشاندند.

وی در ادامه تاکید کرد: همین مسئله در تاریخ اسلام ادامه یافت و همین منافقین بعد از خلافت ظاهری امیرالمومنین(ع) بعد از ۲۵ سال [سکوت]، مشکلاتی دیگر را برای امام علی(ع) رقم زدند.

حجت الاسلام ابطحی یادآور شد: حضرت امیر(ع) در ماه های اندک خلافت، در اکثر مواقع مشغول جنگ بودند؛ جنگ صفین، جمل و نهروان که توسط باند نفاق ایجاد شد. در این ماه ها امیرالمومنین(ع) می توانستند به هدایت و ارشاد جامعه اسلامی بپردازند ولی اقدامات منافقین زمان ایشان را به خود اختصاص داد.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در ماجرای معاویه نیز مسئله صلح امام حسن مجتبی(ع) به گونه ای رقم خورد که همین باند منافق اصحاب حضرت را از کنار امام حسن(ع) پراکنده کردند و وقتی حضرت(ع) دیدند یار و یاوری نمانده و باند منافقین قوی عمل کرده اند، ایشان در نهایت تصمیم به صلح گرفتند.

حجت الاسلام ابطحی تاکید کرد: همین مسئله را در کربلا دیدیم. آنچه منجر شد حضرت اباعبدالله(ع) در صحرای کربلا و میان این همه دشمن این چنین مظلومانه شهید شوند، -به فاصله اندکی از رحلت پیامبر- چه شد که امت اسلام به جایی رسید که نوه و فرزند پیامبر [را به شهادت رساندند].

وی ابراز کرد: حضرت اباعبدالله(ع) روی سینه و دوش پیامبر اکرم(ص) جای داشتند و همگان توصیه های پیامبر(ص) نسبت به حضرت مجتبی و امام حسین علیهماالسلام را دیده و شنیده بودند ولی بر این امت چه گذشت که بعد از سالیان اندکی در میان دو نهر آب، فرزند رسول خدا(ص) را با لب تشنه شهید کردند.

حجت الاسلام ابطحی افزود: این انحراف بزرگ که بعد از غدیر اتفاق افتاد و زاویه ای که ایجاد شد، به قدری وسعت یافت که چنین فجایعی در تاریخ اسلام رقم خورد؛ از جمله شهادت حضرت اباعبدالله(ع) که نشان دهنده باند و اقدامات منافقین است.

وی خاطرنشان کرد: امروز که در آستانه ماه محرم هستیم، باید به مسئله نفاق در جامعه اسلامی دقت کنیم؛ چراکه کربلاها در پی فراموشی غدیرها اتفاق می افتد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی