دگرگونی استرلینگ؛ این بار با پیراهن تیم ملی انگلیس


دگرگونی استرلینگ؛ این بار با پیراهن تیم ملی انگلیس

استرلینگ در دیدار با بلغارستان یک گل به ثمر رساند.

استرلینگ در دیدار با بلغارستان یک گل به ثمر رساند.

به گزارش وبسایت نود، استرلینگ با درخشش در بازی مقابل بلغارستان، نشان داد که چقدر بازیکن متفاوتی نسبت به گذشته شده است.

حالا مدت زمان زیادی است که چهره دیگری را از استرلینگ در پیراهن منچسترسیتی و تحت نظر گواردیولا شاهد هستیم، اما او در این مدت در تیم ملی انگلیس هنوز نتوانسته بود درخششی را که در پیراهن باشگاهی داشت، به رخ بکشد. تا اینکه بازی با بلغارستان این فرصت را فراهم آورد که استرلینگ توانایی خود را به همگان ثابت کند. او در برد 4-0 مقابل بلغارستان، یک گل زد و یک پاس گل ارسال کرد.

دگرگونی استرلینگ؛ این بار با پیراهن تیم ملی انگلیس

اکتبر سال گذشته، یعنی حدود 11 ماه قبل، انگلیس در لیگ ملت های اروپا مقابل کرواسی به تساوی 0-0 رسید. آمار ناکامی استرلینگ در گلزنی در عرصه ملی به 27 بازی رسید. این در شرایطی بود که او در منچسترسیتی آمار خیلی خوبی را به ثبت رسانده بود. اما در تیم ملی اوضاع فرق می کرد. نزدیک به 1810 دقیقه و حدود سه سال ناکامی در گلزنی در تیم ملی کشورش.

فشارها روی استرلینگ رو به افزایش بود، به خصوص با ظهور ستاره ای مثل سانچو. اما رحیم استرلینگ مطمئن بود که می تواند ورق را برگرداند و این را اعلام هم کرد. همین اتفاق هم افتاد. در بازی بعدی انگلیس، او فقط 16 دقیقه زمان نیاز داشت تا به گل برسد. در پیروزی درخشان 3-2 انگلیس مقابل اسپانیا در سویا، او به فاصله 22 دقیقه موفق شد دروازه لاروخا را دو بار باز کند.

دگرگونی استرلینگ؛ این بار با پیراهن تیم ملی انگلیس

آن بازی بدل شد به نقطه عطف رحیم استرلینگ. ستاره منچسترسیتی ابتدای فروردین 98 بود که در دیدار مقابل جمهوری چک هتریک کرد و حالا با گلی که مقابل بلغارستان در ومبلی به ثمر رساند در هفت مسابقه اخیرش با پیراهن انگلیس، موفق به زدن هفت گل شده است. همگی این هفت گل نیز در مسابقات رسمی به ثبت رسیده اند.

استرلینگ، خود در مورد پیشرفت در امار گلزنی اش از تغییر ذهنیت صحبت کرده است: «وقتی جوانتر بودم، خیلی توجه ام معطوف به گلزنی نبود. بیشتر به فکر زیبا جلوه دادن بازی خودم بودم. میخواستم به مردم قابلیت هایم را نشان دهم. اما مدتی بعد متوجه شدم کسی این چیزها در خاطرش نمی ماند. آنچه در اذهان می ماند، تاثیرگذاری در تیم و کمک به موفقیت تیم است.»

دگرگونی استرلینگ؛ این بار با پیراهن تیم ملی انگلیس

اما این پیشرفت، فقط معطوف به آمار گلزنی نیست. استرلینگ حالا بدل به یک عنصر کلیدی در بخش هجومی تیم ساوتگیت شده است. او نه فقط در امر گلزنی که در زمینه گل سازی نیز عملکرد قابل دفاعی در تیم ملی بروز داده است. در مسابقه روز شنبه، هر بار صاحب توپ می شد، تهدیدی برای دفاع بلغارستان بود، با دریبل، با سانتر و با پاس های کشنده. روی صحنه گل اول که با پاس استرلینگ به ثمر رسید. پرس خوب از سوی او، توپگیری و واکنش سریع و سپس پاسی دقیق از او را شاهد بودیم.

دگرگونی استرلینگ؛ این بار با پیراهن تیم ملی انگلیس

در تصویر بالا لمس توپ توسط استرلینگ را در بازی مقابل بلغارستان ملاحظه می کنید. هیچ یک از 52 لمس توپ او در بازی با بلغارستان در نیمه زمین خودی اتفاق نیفتاد و او 6 مرتبه هم در محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد که نتیجه اش رقم خوردن 2 گل بود: یک پاس گل و یک گل.

ساوتگیت هم بعد از درخشش استرلینگ در بازی های اخیر، لب به تمجید از این ستاره 24 ساله گشوده است: «جایگاهی که او اکنون به آن رسیده به خاطر تغییر ذهنیتش است. حالا او بیش از قبل به گلزنی فکر می کند. دو سال قبل وقتی با او کار می کردیم، باز هم به عنوان یک بازیکن خطرناک در زمین دیده می شد، اما عطش و ذهنیت کنونی را برای گلزنی در مقابل دروازه نداشت. یا بعد از ناکامی در گلزنی، ناامید می شد. برای او خوشحالم. استرلینگ برای مدت زیادی عضو مهمی در تیم ملی انگلیس بود و حالا نیز محصول تلاش فردی خود را با گلزنی و کمک به تیم ملی در گل زنی برداشت می کند.»

دگرگونی استرلینگ؛ این بار با پیراهن تیم ملی انگلیس

در این بین، شاید هم ظهور سانچو به عنوان یک رقیب بزرگ در ترکیب تیم ملی انگلیس، به استرلینگ کمک کرد تا استعداد خود را تمام و کمال به رخ بکشد. در ان مسابقه 0-0 مقابل کرواسی در اکتبر سال گذشته، استرلینگ تعویض شد و سانچو جای او را گرفت و ازقضا سانچو هم در زمین خیلی عالی کار کرد. شاید شبهاتی در مورد به خطر افتادن جایگاه استرلینگ در ترکیب تیم ملی پیش آمد. اما طولی نکشید که استرلینگ با واکنش خوبش، منتقدان را ساکت کند.

دگرگونی استرلینگ؛ این بار با پیراهن تیم ملی انگلیس

حالا استرلینگ پخته می تواند عنصری موثرتر در ترکیب تیم ملی انگلیس باشد. سه شیرها تاکنون سه بازی را در مقدماتی یورو انجام داده اند و با سه برد و زدن 14 گل، همین حالا یک پای شان در یورو 2020 است، از این 14 گل، 7 گل با تاثیر مستقیم استرلینگ رقم خورده است. به این ترتیب ساوتگیت قطعاً می تواند برای یورو 2020، در تابستان آینده، حساب ویژه ای روی استرلینگی باز کند که فقط 24 سال دارد.

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)