انتقاد رحیمی از سکوت دستگاه قضایی در برابر توهین به مجلس


سرویس سیاسی خرداد؛یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سکوت دستگاه قضایی در برابر توهین به مجلس، گفت که بیشتر نمایندگان و حتی رییس مجلس از اظهارات توهین آمیز یکی از وعاظ درباره مجلس تعجب...

سرویس سیاسی خرداد؛یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سکوت دستگاه قضایی در برابر توهین به مجلس، گفت که بیشتر نمایندگان و حتی رییس مجلس از اظهارات توهین آمیز یکی از وعاظ درباره مجلس تعجب کرده‌اند.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر یکی از وعاظ مشهور تهران و انتقاد وی از آنچه مخالفت مجلس با طرح شفافیت آرای نمایندگان می‌خواند، گفت: اظهارات یکی از آقایان منبری که مطالبی را در مورد مجلس با لحن توهین آمیز بیان کرد ، حیرت بیشتر نمایندگان و حتی رییس مجلس را از این کج‌اندیشی به دنبال داشت.
وی با انتقاد از شائبه‌سازی علیه مجلس در مراسم عزاداری امام حسین(ع)، گفت: آنچه با عنوان مخالفت مجلس با طرح شفافیت عنوان شده است در واقع مخالفت با فوریت این طرح است، چرا که اصل آن هنوز مطرح نشده که مجلس با آن مخالفت کرده باشد. طبق آیین نامه داخلی مجلس اگر ضرورت مهمی باشد یا خوف خسارت به کشور باشد طرح‌ها و لوایح به صورت یک یا دو فوریت مطرح می شود اما در مورد این طرح تشخیص مجلس این بود که بررسی عادی صورت گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امام علی(ع) برای وعاظ مهمترین الگو است که آنها را به تهذیب نفس و تربیت خود و کنترل هیجانات توصیه میکند قبل از اینکه به نصیحت دیگران بپردازند، در مورد رفتار عملی وعاظ هم مرحوم فلسفی بهترین الگوست.
رحیمی با تاکید بر اینکه اولویت فعلی کشور معیشت مردم است و این امر مناسبات بین المللی را هم تحت‌الشعاع قرار داده است، اضافه کرد: لازم است منبری‌ها خصوصا در این ایام، نگاه وحدت بخش داشته باشند. اگر آقایان ادعای شفافیت دارند لیست منبرها و پاکت‌هایی که از این مسیر دریافت می‌کنند را شفاف اعلام کنند.
عضو هیات رییسه مجلس در ادامه با انتقاد از سکوت دستگاه قضایی در برابر توهین به قوه مقننه تصریح کرد: برخلاف تصور بعضی‌ها که ممکن است کشور را دارای یک رکن ببینند، مجلس مهمترین رکن قانون گذاری و تصمیم گیری است اهانت به آن، اهانت به ساختار کلی حاکمیت است اما در شرایطی که اهانت بزرگی به یکی از ارکان نظام شده شاهد سکوت دستگاه قضایی هستیم لذا از دادستان کل کشور انتظار می‌رود دراین باره با هوشیاری عمل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته