افشای جدال جان بولتون با ترامپ بر سر توافق صلح با طالبان


رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، جان بولتون ظاهرا با دونالد ترامپ و مقامهای دولتش در خصوص پیش‌نویس...

افشای جدال جان بولتون با ترامپ بر سر توافق صلح با طالبانرسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، جان بولتون ظاهرا با دونالد ترامپ و مقامهای دولتش در خصوص پیش‌نویس توافق صلحی که واشنگتن تلاش داشته با طالبان منعقد کند جدال پیدا کرده و به ترامپ نسبت به نامناسب بودن این توافق و "تبعات بالقوه" آن هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر در توئیتی از تصمیمش برای لغو نشستی محرمانه با حضور رهبران طالبان در پی اقدام رهبران این گروه شبه‌نظامی در پذیرفتن مسئولیت حمله مرگباری در شهر کابل خبر داد.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، دیدار با رهبران طالبان و رئیس جمهوری افغانستان در کمپ دیوید را لغو و گفت‌وگوهای صلح میان آمریکا و طالبان را متوقف کرده است

پایگاه بلومبرگ در گزارشی به نقل از منابع آگاهی که نامشان را فاش نساخت نوشت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا پیش نویس توافق صلحی که واشنگتن سعی در نهایی ساختنش با شبه‌نظامیان طالبان داشته را نامناسب دانسته و به دونالد ترامپ در خصوص "تبعات بالقوه" این توافق هشدار داده است.

این منابع تصریح کردند، بولتون مشخصا از زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در فرآیند آشتی افغانستان به خاطر پذیرش شرایط ارائه شده از سوی طالبان در مذاکرات به دلیل بیش از حد مبهم بودن این شرایط انتقاد کرده است.

اخیرا خلیلزاد در توئیتی نوشت: واشنگتن در آستانه انعقاد توافقی (با طالبان) است که خشونتها را کاهش داده و راه را برای نشست افغانها با یکدیگر برای مذاکره بر سر دستیابی به صلحی پایدار و شرافتمندانه و تشکیل کشور افغانستانی متحد و مستقل که آمریکا، همپیمانانش و هیچ کشور دیگری را تهدید نکند هموار می‌سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟