تاجزاده: اگر میرحسین رئیس جمهور می‌شد، الان کشور گلستان بود!/ علی مطهری:20 دقیقه هم برای تصویب برجام زیادی بود!


تاجزاده: اگر میرحسین رئیس جمهور می‌شد، الان کشور گلستان بود!/ علی مطهری:20 دقیقه هم برای تصویب برجام زیادی بود!

در شرایط فعلی، کارنامه دولت روحانی و فراکسیون امید مجلس و شورای شهر اصلاح طلب تهران به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. برای همین، اصلاح طلبان به فرافکنی روی آورده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تاجزاده: اگر میرحسین رئیس جمهور می‌شد، الان کشور گلستان بود!

«مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «فرض کنید نامزد انتخابات سال ۸۸ در سال ۸۴ نامزد می‌شد که بدون تردید رأی می‌آورد و ۸ سال رئیس جمهور می‌ماند و تا سال ۹۲ کشور با روش اصلاحات اداره می‌شد. آیا وضع کشور این بود؟ تحریم جهانی می‌شدیم؟ دلار چند برابر می‌شد؟ سرنوشت مسائلی مانند آزادی‌های سیاسی و اجتماعی همین بود؟ مگر درخشان ترین دوره اقتصادی پس از جنگ، دولت دوم اصلاحات نبود؟ اگر بلافاصله بعد از دولت دوم اصلاحات، آن پیشرفت‌ها تداوم می‌یافت، شرایط امروز چگونه بود؟».

نامزد اصلی اصلاح طلبان در سال ۸۸، «میرحسین موسوی» بود. اصلاح طلبان در سال ۸۸، حق الناس را زیر پا گذاشته و به دلیل شکست در انتخابات، با دروغ تقلب کشور را ماهها دچار آشوب کردند.

یکی از خیانت‌های جریان فتنه در سال ۸۸، دادن پالس به دشمن برای تحریم مردم ایران بود. بر همین اساس قطعنامه ۱۹۲۹ دقیقاً در سالگرد فتنه- خرداد ۸۹- تصویب شد. مقامات آمریکایی صراحتاً اعلام کردند که قطعنامه ۱۹۲۹ در راستای تقویب «جنبش سبز»- جریان فتنه- تصویب شد.

بنابراین برخلاف ادعای اصلاح طلبان که قطعنامه ۱۹۲۹ را نتیجه واکنش آمریکا به صنعت هسته‌ای ایران جا می‌زنند، این قطعنامه دقیقاً با هدف تاثیرگذاری بیشتر و هم افزایی با خیانت فتنه گران تصویب شد.

تاجزاده مدعی است که اگر میرحسین موسوی رئیس جمهور ایران می‌شد، کشور گلستان می‌شد. این ادعا در حالی است که در سال ۹۲، تعداد زیادی از اعضای اصلی ستاد میرحسین موسوی در دولت روحانی حضور یافته و پست‌های ارشد مدیریتی دریافت کردند.

برای نمونه، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی سابق در دولت روحانی، یکی از نفرات اصلی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود. شخصی که با مدیریت ناکارآمد، قیمت مسکن را ۱۳۰ درصد گران کرد و مشکلات عدیده‌ای را در حوزه مسکن ایجاد کرد.

«بیژن زنگنه» از دیگر اعضای اصلی ستاد میرحسین بود. شخصی که اکنون ۶ سال است که بر صندلی وزارت نفت تکیه زده و به اذعان کارشناسان و صاحبنظران کارنامه بسیار ضعیفی ارائه داده است. قرارداد توتال و خسارت‌های بی پایان قرارداد کرسنت تنها دو نمونه از مصادیق کارنامه بسیار ضعیف زنگنه است.

«اسحاق جهانگیری»- که خسارت ۱۸ میلیارد دلاری بابت رانت ایجاد شده از دلار ۴۲۰۰ تومانی- را ایجاد کرد نیز به احتمال قوی یکی از مدیران ارشد می‌شد.

«علی ربیعی»، «اکبر ترکان»، «عیسی کلانتری»، «نعمت زاده» و...همگی کسانی هستند که به احتمال بسیار قوی در دولت میرحسین حضور داشتند. افرادی که در دولت روحانی، عیار کارآمدی‌شان بیش از پیش مشخص شد.

نکته قابل توجه اینجاست که در شرایط فعلی، کارنامه دولت روحانی و فراکسیون امید مجلس و شورای شهر اصلاح طلب تهران به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. برای همین، اصلاح طلبان به فرافکنی روی آورده‌اند.

لازم به ذکر است که دولت دوم اصلاحات، به هیچ عنوان کارنامه موفقی نداشت و به همین دلیل علیرغم حمایت آشکار و همه جانبه رئیس دولت اصلاحات از «مصطفی معین»، وی نتوانست در انتخابات سال ۸۴ پیروز شود.

** کرباسچی: حضور مشروط یا تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان، نتیجه معکوس دارد

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «حضور مشروط (در انتخابات) هیچ معنایی ندارد. بالاخره بعد از ۴۰ سال باید همه کسانی که ادعای سیاست‌ورزی دارند، تکلیف خود را مشخص کرده و بگویند در مهم‌ترین صحنه سیاست کشور که انتخابات باشد، هستند یا نیستند؟ اینکه بخواهیم پیش از هر انتخاباتی تصمیم بگیریم که حضور داشته‌باشیم یا نداشته‌باشیم، سرگردانی دایمی است».

کرباسچی در ادامه گفت: «اگر گروهی یا کسی فکر می‌کند تحریم انتخابات در صحنه سیاسی ایران ممکن و تاثیرگذار است، خب انجام دهد. به هر حال اکثریت مردم با وجود جمیع مشکلات و نارضایتی‌هایی که وجود دارد، می‌خواهند نماینده‌ای در مجلس داشته باشند که حرف‌شان را بزند. بعید می‌دانم کسی از نیروهای سیاسی داخل نظام فکر کند با تحریم می‌توان در سرنوشت کشور تأثیر گذاشت. این حرف‌ها بیشتر نوعی چانه‌زنی سیاسی است و اتفاقاً همیشه هم نتیجه معکوس دارد».

چندی پیش «صادق خرازی» از فعالین اصلاح طلب گفته بود: «در جامعه سیاسی ایران سناریو مشارکت مشروط جواب نمی‌دهد. حاکمیت کشور ما مبتنی بر رأی توده‌های مردم است و هنوز نظام و حاکمیت قدرت بالایی را در بین لایه‌های اجتماع و اکثریت مردم دارد. زمانی می‌توان این چانه زنی‌ها را در ادبیات سیاسی کشور مطرح کرد که حاکمیت و نظام سیاسی فرآیندی از تصمیم سازی مردم نباشد؛ اما در کشور ما اینطور نیست. به نظر من آنطور که آقای حجاریان مطرح کرده، حاکمیت هیچ شرطی را نه تنها نمی‌پذیرد، بلکه اینگونه شعارها باعث می‌شود فاصله بین اصلاح طلبان و حاکمیت بیشتر شود. از سویی این سناریو حتی اقبال عمومی اصلاح طلبان را ندارد و نمی‌تواند به نتیجه برسد».

واقعیت این است که اصلاح طلبان هیچ طرح و برنامه‌ای برای رفع مشکلات ندارند. این طیف اکنون اکثریت مطلق دولت و همچنین فراکسیون امید مجلس و شورای شهر در تهران را در اختیار دارد، اما در عین حال به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ندارد.

** علی مطهری:۲۰ دقیقه هم برای تصویب برجام زیادی بود!

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «گاندوی دوم علیه ظریف» نوشت: «علی مطهری می‌گوید مســتند "داستان اتم" غیر منصفانه است و می‌شود آن را "گاندوی دوم" دانست."داستان اتم" جدیدترین ساخته صدا و سیماست برای نشان دادن سیاست قدیمی این رسانه در مخالفت با مذاکرات هسته‌ای و برجام. سیاستی که نه تنها تازگی ندارد، بلکه در تمام سال‌های اخیر با قدرت ادامه داشته است."داستان اتم" آن طور که مسئولان صدا و سیما گفته‌اند قرار بوده روایتی باشد از فضای پسابرجام. روایتی البته بر اساس مذاق سیاسی صدا و سیمایی‌ها. آغاز پخش این مستند درست مصادف بود با آستانه برداشتن گام سوم ایران در مقابل اروپا. در مستند پخش شده از صدا و سیما، تنها نظرات مخالفان دولت و برجام پخش شده و تصاویر آن، در کنار تصاویر شادمانی مردم در زمان امضای برجام گذاشته شده است؛ تصویری که قرار است شکست رؤیای برجام را برجسته کند.»

ارگان دولت در ادامه نوشت: «علی مطهری می‌گوید...حتی ۲۰ دقیقه هم برای تصویب آن (برجام در مجلس) زیاد بود».

دولت از یکسو تاکید دارد که از انتقاد استقبال کرده و به منتقدان جایزه می‌دهد، اما سهم منتقدان چیزی جز فحاشی و توهین نیست.

دولت و رسانه‌های دولتی، برجام را تبدیل به یک موضع حیثیتی و چه بسا موضوعی مقدس کرده‌اند که حتی کوچکترین نقد نیز به آن وارد نیست. به همین منظور با هر نقدی به سخت‌ترین شکل ممکن برخورد می‌کند.

علی مطهری در اظهارنظری مسبوق به سابقه مدعی شده است که «۲۰ دقیقه هم برای تصویب برجام زیادی بود». متاسفانه این اظهارنظر آقای علی مطهری از عدم آشنایی او با مبانی مسئولیت نمایندگی و تکالیف حقوقی نمایندگان حکایت می‌کند. اگر نه چگونه می‌شود تعهدات ۱۰-۱۵ ساله برای کشور پذیرفت اما تصور کرد که تصمیم‌گیری برای ۱۵ سال کشور حتی نیاز به ۱۵-۲۰ دقیقه زمان ندارد!

اصلاح طلبان از یکسو مدعی هستند که هیچکس برنامه‌های صداوسیما را نمی‌بیند و از سوی دیگر، به کوچکترین حرکت انتقادی در صداو سیما در رابطه با عملکرد دولت نیز حمله می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود 40 گیف گل زیبا و دیدنی