شناخت خدا به خردسالان با مجموعه «بچه‌ها می‌فهمند»


شناخت خدا به خردسالان با مجموعه «بچه‌ها می‌فهمند»

مقداد حکیمی در مجموعه پنج جلدی «بچه‌ها می‌فهمند» می‌کوشد مفاهیم اعتقادی را با زبانی ساده برای خردسالان بیان کند و با بیان داستانی و نگاه روانشناسانه، به کنجکاوی‌های بچه‌ها پاسخ دهد.

شناخت خدا به خردسالان با مجموعه «بچه‌ها می‌فهمند» شناخت خدا به خردسالان با مجموعه «بچه‌ها می‌فهمند»
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ شناخت خدا و ارائه اطلاعات قابل فهم در این زمینه به خردسالان و کودکان کار بسیار سخت و در عین حال حساسی است چرا که کودکان مانند لوح‌های پاکی هستند که هرچه به آن‌ها آموخته شود در دل و جانشان می‌نشیند.

مقداد حکیمی در مجموعه پنج جلدی «بچه‌ها می‌فهمند» که با تصویرگری سحر محمدی‌زاد از سوی گروه پژوهشی کودک و نوجوان بوژان منتشر شده، می‌کوشد مفاهیم اعتقادی را با زبانی ساده برای خردسالان بیان کند و در هر جلد با بیان داستانی ساده، با نگاهی روانشناسانه، به کنجکاوی‌های بچه‌ها پاسخ دهد.

در هر جلد از مجموعه پنج جلدی «بچه‌ها می‌فهمند» سعی شده به یکی از پرسش‌های اصلی بچه‌ها پیرامون خدا و توحید پاسخ داده شود و در کنار آن پاسخ سوالات دیگر نیز داده می‌شود.

سارا شخصیت اصلی داستان‌های این مجموعه است که هربار پرسش جدیدی درباره خدا در ذهنش شکل می‌گیرد و داستان به همراه موجودات زنده و عوامل طبیعت پیش می‌رود.

مجموعه پنج جلدی «بچه‌ها می‌فهمند» علاوه بر زبان فارسی به زبان لاتین نیز ترجمه شده و به زودی منتشر می‌شود. همچنین به گفته ناشر، مجموعه دیگری هم در این زمینه برای گروه سنی «ج و د» در حال آماده‌سازی است که به زودی در چند جلد به چاپ می‌رسد.

عنوان‌های این پنج جلد عبارتند از: «خدا کجاست؟»، «خدا رو چطور ببینم؟»،‌ «آیا خدا صدام رو می‌شنوه؟»، «اگه کاربدی کردم خدا من رو دوست داره؟» و «آیا خدا غریبه‌ها رو دوست داره؟».

در بخشی از کتاب «اگه کاربدی کردم خدا من رو دوست داره؟» می‌خوانیم:
«اونا همینطور به سمت خورشید رفتن و رفتن؛ تا بالاخره بهش نزدیک شدن. خورشید هم که بعد از بارون تازه سر رسیده بود، داشت به همه حیوون‌ها و گیاه‌های دشت، نور و انرژی می‌داد. خلاصه حسابی سرش شلوغ بود، یه رنگین‌کمون هفت‌رنگ و زیبا هم کنار خورشید درست شده بود. سارا یه نگاهی به خورشید کرد و پرسید: «خورشید مهربون! شما به چه کسی و به چه چیزی نور و انرژی می‌دین؟» خورشید لبخندی زد و گفت: «سارا جون! من هم یکی از مخلوقات خدا هستم و کارم نور و انرژی دادن به همه موجودات عالمه.»

گروه پژوهشی کودک و نوجوان بوژان، مجموعه پنج جلدی «بچه‌ها می‌فهمند» را با شمارگان چهار هزار نسخه با قیمت 180 هزار ریال منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق