تاکید استاندار بر ضرورت تکمیل پروژه های آبی سیستان و بلوچستان


تاکید استاندار بر ضرورت تکمیل پروژه های آبی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تکمیل نشدن برخی طرح های آبی با وجود گذشت دو دهه از زمان اجرایی شدن آنها، بر ضرورت اجرای کامل این طرح ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمدعلی موهبتی با حضور در دفتر حاج رسولیها معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب کشور، ضرورت برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای تکمیل پروژه های آبی استان را با توجه به گذشت دو دهه از زمان اجرایی شدن آنها، مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان این‌که سدهای متعدد و بزرگی در دست اجراست ولی طرح‌های مکمل آن ها از جمله طرح‌های شبکه آبیاری زیر دست سدها اجرا نشده، این روند را از عوامل عدم تحقق اهداف توسعه استان بر شمرد و خواستار اقدامات و تمهیدات لازم در این خصوص شد.

استاندار گفت: این برای کشور توانمند و مقتدری چون جمهوری اسلامی ایران، کاستی بزرگی است که سدهای بزرگی چون پیشین، زیردان، کهیر و مانند آن، سال‌های زیادی است ساخته شده‌اند ولی خط انتقال آب و بهره‌برداری آن اجرا نشده است.

موهبتی با اشاره به پروژه چاه نیمه‌ها در سیستان و اجرای شبکه 46 هزار هکتاری آبرسانی زراعی منطقه، آن را تنها پروژه بهره برداری آب در پایین دست طرح های آبی استان دانست و بهره‌وری مناسب از فرصت‌ها با توجه به سرمایه‌گذاری های انجام شده در این حوزه در سطح استان را خواستار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به سیاست های کشور در توسعه سواحل مکران و نیز سیاست های نظام مبنی بر توسعه دریا محور در جنوب و جنوب شرق کشور، نقش وزارت نیرو جزو بخش های کلیدی و از ارکان تحقق این اهداف است که باید برای دستیابی به أهداف پیش رو بیشتر تلاش شود.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب وزارت نیرو هم در این نشست با تشریح برخی اقدامات و آماده شدن برخی پروژه ها از جمله سد کهیر و شهری کور برای آبگیری همزمان با سفر رییس جمهور به استان، از تعبیه ایستگاه‌ها و نصب پمپ‌های پمپاژ و آماده کردن زیرساخت‌های سدها از جمله احداث راه دسترسی سد کهیر و برنامه ریزی برای تامین اعتبار و انجام مطالعات لازم شبکه پایین دست سدها خبر داد.

گفتنی است؛ در این نشست مقرر شد با هماهنگی مشترک استان و مرکز، بستر اجتماعی و همکاری لازم مردمی برای به کارگیری پیمانکار مجری از بخش خصوصی جهت طراحی و اجرای خطوط انتقال آب سدها فراهم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعتبارات ابلاغ شده به استان به موقع تخصیص داده می شود.

به گزارش ایسنا، احمدعلی موهبتی با دکتر اکرمی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل خزانه کشور دیدار کرد و با اشار به بالا بودن هزینه های جاری در سیستان و بلوچستان به دلیل بعد مسافت و کمبود زیرساخت ها و بالارفتن نرخ خدمات، تخصیص به موقع اعتبارات هزینه ای استان را خواستار شد.

وی با بیان برنامه ها و طرح های متعدد در دست اجرا و هم‌چنین توجه دولت، مسوولان و بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد و خیرین به رفع مشکلات استان، تخصیص به موقع بودجه های هزینه ای و جاری استان را در جهت حفظ و افزایش انگیزه کارکنان و پرسنل اداری و اجرایی ضروری دانست.

استاندار به فاصله شاخص‌های استان نسبت به میانگین کشور اشاره کرد و رسیدن به سطح میانگین کشوری در شاخص‌های مختلف و اجرای چند پروژه بزرگ ملی استان را از اولویت‌های استان بر شمرد.

موهبتی افزود: خوشبختانه با توجه مسوولان نظام و همت خیرین و بخش خصوصی و پی‌گیری های انجام شده و فعال شدن مجدد کسب و کارها، امید به استان بازگشته و شور و نشاط در بین مردم جاری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط استان، تقویت شرکت ها و پیمانکاران بومی را لازمه توسعه استان دانست و سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انسانی و زیرساخت مدیریتی را توسعه در بخش خصوصی بیان کرد و خواستار همکاری لازم دستگاه‌های اجرایی در جهت باز شدن فضای فعالیت و شکوفایی برای بخش خصوصی استان شد.

دکتر اکرمی معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس خزانه کشور، با تایید شرایط و تفاوت نرخ خدمات و هزینه‌ها در سیستان و بلوچستان و بیان رویکرد مثبت و آمادگی در جهت توسعه و بالندگی استان، گفت: اعتبارات جاری و هزینه‌ای ابلاغ شده به استان در اسرع وقت تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ارایه گزارش توجیهی و فنی در خصوص طرح ها و شرایط خاص، حضور استاندار را در برخی نشست‌های تخصصی مرتبط با استان در مرکز از جمله مناقصه‌های بزرگ و انتخاب پیمانکار، برای توضیح و توجیه تصمیم گیران موثر دانست.

اکرمی گفت: در صورت ارایه گزارش اعتبارات ابلاغ شده، اعتبارات معوق مانده در اسرع وقت به استان تخصیص داده خواهد شد.

بررسی مشکلات برق و آب سیستان و بلوچستان

در دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با وزیر نیرو، شتاب دهی در اجرای طرح های آبی و برقی استان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، احمدعلی موهبتی "استاندار" که از ابتدای ساعت کار اداری به منظور پیگیری و رفع مشکلات استان در بخش انرژی، به وزارت نیرو رفته بود، با حضور در دفتر اردکانیان وزیر نیرو، با وی دیدار و پیرامون مشکلات استان در حوزه آب و برق خواستار رفع مشکلات استان در این بخش شد.

وزیر نیرو هم در این دیدار از برگزاری نشست مشترک خود با استانداران خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان خبر داد.

اردکانیان تصریح کرد: با هدف پیگیری منافع مشترک ایران و افغانستان در حوزه انرژی، نشست مشترک وزیر نیرو با استانداران هم مرز با کشور افغانستان برگزار می شود.

وی گفت: دو سفر تخصصی متشکل از معاونین و مدیران حوزه های آب و برق وزارت نیرو به صورت جداگانه به استان انجام می‌شد تا ضمن بررسی روند اجرای طرح و پروژه‌های ذی ربط، با توجه به سفر رییس جمهور در آینده نزدیک به سیستان و بلوچستان، اقدامات بایسته از حیث انجام تعهدات و تسریع در امور انجام پذیرد.

وزیر نیرو، با اشاره به حساسیت و اهمیت استراتژیکی استان سیستان و بلوچستان و نقش پروژه های آب و برق در معیشت و اشتغال و رفاه مردم و توسعه استان، بر لزوم توجه و تخصیص وقت بیشتر از سوی بخش‌های مختلف وزارتخانه به استان در راستای پیگیری سیاست‌های نظام تاکید کرد.

روستاهای بالای ١٠ خانوار سیستان و بلوچستان برق رسانی می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روستاهای بالای 10 خانوار و روستاهای در مسیر خطوط برق، با اولویت برق رسانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمدعلی موهبتی با دکتر متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر کشور در محل این شرکت دیدار و پیرامون مسایل و مشکلات بخش برق در سیستان و بلوچستان گفت‌وگو کرد.

وی گفت: در این دیدارمقرر شد روستاهای بالای 10 خانوار و روستاهای در مسیر خطوط برق، با اولویت در دستور کار برق رسانی قرار گیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان، با بیان اهمیت زیرساخت‌ها در ماندگاری و اشتغال و رفاه مردم در روستاها، آن را از ضرورت‌های اصلی منطقه بر شمرد و افزود: وظیفه دولت در ایجاد بستر معیشت و رفاه مردم،تامین زیرساخت‌ها در حقیقت سرمایه گذاری در راستای خدمت رسانی خوب و بهبود حاکمیت نظام است.

موهبتی با اشاره به همراهی مردم در اجرای طرح ها، این همدلی و همکاری مردم و دولت در منطقه را از نعمت‌های خداوند دانست و خواهان همکاری دستگاه‌های دولتی در جهت ارایه خدمات مطلوب و شایسته به مردم شد.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای خطوط برق صادراتی به استان‌ها و مناطق همجوار استان ادامه داد: در کشورهای افغانستان و پاکستان، اجرا و تحقق این پروژه‌ها، علاوه بر توسعه اقتصادی استان، از مولفه‌های تقویت جایگاه ژئواکونومیک و همگرایی و همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کشور می‌باشد.

استاندار تصریح کرد: هر هزینه و سرمایه گذاری در راستای توسعه استان‌های همجوار در کشورهای همسایه، به منزله توسعه سیاسی و اقتصادی کشور است.

موهبتی خاطرنشان کرد: تبادل خدمات زیربنایی در منطقه علاوه بر ارزآوری برای کشور و ایجاد اشتغال برای مردم استان، تحکیم روابط دو و چندجانبه با کشورهای همسایه نیزموجب تقویت قدرت کشور و کوتاه شدن دست بیگانگان و ناامیدی و شکست دشمنان در تهدید امنیت مرزهای شرقی و کشور خواهد بود.

مدیرعامل توانیر هم در این دیدار گفت: اقدامات لازم را برای آغاز پروژه‌های برق‌رسانی به زرنج افغانستان و گوادر پاکستان در سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان، به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش