چهار موقوفه ویژه عزاداری محرم در سیستان و بلوچستان وجود دارد


چهار موقوفه ویژه عزاداری محرم در سیستان و بلوچستان وجود دارد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت:چهار موقوفه با نیت برگزاری مراسم عزاداری ماه‌ محرم در این استان پذیرای خیل عظیم عزاداران امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم روز یکشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ویژه برنامه‌های متعدد مذهبی نظیر روضه‌خوانی و تعزیه‌داری‌در راستای اجرای نیات موقوفات در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی»همزمان با ماه محرم در ۶۰ مکان مقدس سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود:برگزاری آئین‌های سخنرانی و عزاداری در شب‌های محرم، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌، برگزاری برنامه احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی‌) با همکاری ادارات آموزش و پرورش و همایش رهروان زینبی از برنامه‌های اجرایی این طرح در استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بصیرت و آگاهی را از ویژگی‌های نهضت عاشورا عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) با بصیرت کامل نسبت به فرجام قضیه عاشورا و شناخت دقیق و همه جانبه اوضاع و شرایط اجتماعی این نهضت جاویدان را رهبری کرد.

وی گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه را از اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و گفت: معرفی مکتب عاشورایی و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف مردم در زمینه اهداف والای نهضت حسینی همواره رکن اصلی برنامه های اوقاف بوده است.

حجت الاسلام مومنی مقدم بیان کرد: همزمان با ماه محرم و صفر ۶۰ مبلغ به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا تاکنون افزون بر پنج هزار موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زهرا داوودنژاد چگونه سلطان نوشابه شد؟ + بیوگرافی و تنها عکس همسر جذابش !