احتمال ورود کمیسیون فرهنگی مجلس به جشن سینمای ایران/ ارشاد به سازندگان رستاخیز ظلم کرد


احتمال ورود کمیسیون فرهنگی مجلس به جشن سینمای ایران/ ارشاد به سازندگان رستاخیز ظلم کرد

نصرالله پژمانفر معتقد است باید سازمان سینمایی و وزارت ارشاد بر روند برگزاری جشن‌های سینمایی نظارت بیشتری کند.

نصرالله پژمانفر معتقد است باید سازمان سینمایی و وزارت ارشاد بر روند برگزاری جشن‌های سینمایی نظارت بیشتری کند.

نصرالله پژمانفر (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و رئیس کارگروه فضای مجازی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به حواشی و روند برگزاری بیست و یکمین دوره جشن سینمای ایران گفت: برخی از مراسم‌ها و جلساتی که در ماه‌های اخیر برگزار شد از مسیر اصلی خود خارج شده و به حاشیه می‌رود که این حاشیه اصلاً در راستای مأموریت آن سازمان نیست و نگرانی‌هایی را برای کشور ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: هر مجموعه‌ای در راستای مسئولیت‌هایش باید جلساتی را برگزار کند و اظهار نظرها هم باید در همان راستا باشد. خانه سینما نیز مرکز و محلی درباره سینماست و باید درباره همان مسائل صنفی در آن صحبت و اظهار نظر و بررسی کنند. اما امروز در حوزه سینما اینقدر مسئله داریم که اگر این مجموعه همه همت خود را برای حل این مسئله بگذارد شاید برگزاری جلسه به‌صورت هفته‌ای یک بار، هم برای حل مسائل کافی نباشد.

پژمانفر ادامه داد: امروز مراسم‌هایی تشکیل و جشن‌های برگزار می‌شود که روند برگزاری‌شان از شان یک جلسه رسمی خارج می‌شود؛ مثلاً در یک جشن و مراسم رسمی سینمایی، جشن تولد گرفته می‌شود و برای برخی افراد کیک تولد می‌آورند و رفتارهای دیده می‌شود که درست نیست و یا افرادی درباره مسائلی اظهار نظر می‌کنند که تخصصی در آن ندارند.

وی افزود: اینکه برخی، درباره عملکرد قوه قضاییه و مثلاً درباره دستگیری یک فرد نظر می‌دهند درست نیست و تبعات حقوقی نیز دارد. سوال این است که آیا این افراد حاضرند تبعات حقوقی این مسئله را بپذیرند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: باید سازمان سینمایی و بالاتر از آن وزارت ارشاد، بر این جشن‌ها و مراسم‌ها نظارت داشته و حتی در برخی موارد برخورد و موضع‌گیری می‌کردند. من به‌عنوان عضو کمیسیون فرهنگی توقع داشتم که وزارت ارشاد و سازمان سینمایی با تساهل و تسامح برخورد نکند و حتماً این موضوع را در کمیسیون فرهنگی پیگیری خواهم کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از پایین بودن تعداد فیلم‌هایی که درباره عاشورا و ماه محرم ساخته شده است به فیلم رستاخیز اشاره کرد و افزود: فیلم رستاخیز یک فیلم خوب و در چارچوب درست است و دفتر مقام معظم رهبری نیز نسبت به این فیلم نظر موافق داشته و مخالفتی ندارند اما وزارت ارشاد به سازندگان این فیلم ظلم کرد و نمایش ندادن این فیلم هیچ توجیهی ندارد.

وی ادامه داد: اگر سازندگان این فیلم از وزارت ارشاد برای ممانعت در قبال نمایش ندادن این فیلم شکایت کنند کار منطقی انجام دادند و من هم کمک‌شان خواهم کرد. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم که این فیلم اکران عمومی خوبی داشته باشد.

پژمانفر افزود: بخش خصوصی این فیلم را تهیه کرده است و ممکن است برخی از افراد و یا حتی مراجع نقطه نظری داشته باشند اما از آنجایی که در مسائل متفاوت مرجع و نظر مقام معظم رهبری نظر نهایی است ما باید در مورد فیلم رستاخیز نیز این مسئله را در نظر بگیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس