برخوردهای نامناسب با مردم تاثیرات منفی بر روح و روان جامعه خواهد داشت/ورود به حوزه خصوصی مردم باعث به‌وجود آمدن نارضایتی در جامعه می شود


امر به معروف یعنی امر کردن و فرمان دادن به خوبی‌ها، نهی از منکر یعنی نهی کردن و بازداشتن از زشتی‌ها که در قرآن کریم، آیات فراوانی با تعبیرات و آهنگ‌های مختلف، درباره این موضوع به چشم می‌خورد.

تدبیر24»امر به معروف یعنی امر کردن و فرمان دادن به خوبی‌ها، نهی از منکر یعنی نهی کردن و بازداشتن از زشتی‌ها که در قرآن کریم، آیات فراوانی با تعبیرات و آهنگ‌های مختلف، درباره این موضوع به چشم می‌خورد.

چند ماهی است که موضوع «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه پررنگ‌تر از گذشته شده و برخی معتقدند به‌قدری از ارزش‌ها فاصله گرفته شده که باید جدیت بیشتری در اجرای این دستور الهی به خرج داد، اما سوالی که این روزها مطرح می‌شود این است که آیا این روند، درست، منطقی و با حفظ شان انسان‌ها در حال پیگیری است؟

محمدرضا بادامچی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به سایت روزنو گفت: چنانچه فرد یا افرادی بخواهند به اسم «امر به معروف و نهی از منکر» به حوزه خصوصی مردم ورود پیدا کنند، قطعاً باعث به‌وجود آمدن نارضایتی در جامعه خواهند شد.

وی افزود: «امر به معروف و نهی از منکر» یک رسالت بزرگ بر دوش مومنین است اما باید توجه داشت که فردی باید این موضوع را پیگیری کند که خود به آن کلامی که می‌گوید اعتقاد داشته باشد. از طرفی، نوع بیان این توصیه هم بسیار حائزاهمیت است، زیرا کلام زمانی نفوذ خواهد داشت که با آرامش و رفتار مناسب و انسانی مطرح شود که در حال حاضر و بنا مقتضیات جامعه ضروری است که این برخورد شایسته با دختران جامعه با دقت بیشتری صورت بگیرد.

نماینده تهران تصریح کرد: من همه افرادی که روی به «امر به معروف و نهی از منکر» می‌آورند را دعوت به آرامش و سعه صدر می‌کنم، زیرا این مسیر نیاز به صبر دارد و نباید انتظار داشت که همه افراد به مانند آن‌ها فکر کنند. حرف خوب اگر خوب بیان شود تاثیر خود را خواهد گذاشت و اینکه گاهی می‌بینیم بسیاری از روندهای نادرست اصلاح نمی‌شود به‌خاطر این است که حرف خوب یا خوب مطرح نشده یا در زمان خودش گوشزد نشده است.

بادامچی اظهار داشت: یکی از چالش‌های چند سال اخیر در موضوع «امر به معروف و نهی از منکر» که بیش از پیش به چشم می‌خورد، برخوردهای نامناسبی است که گاهی به درگیری منجر می‌شود که این روند، تاثیرات منفی زیادی بر روح و روان جامعه خواهد گذاشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به باور من، رسانه ملی مهمترین نقش را در «امر به معروف و نهی از منکر» دارد و اگر مدیران صدا و سیما بتوانند برنامه‌های قوی و بامحتوایی را تهیه کنند خیلی از افراد جامعه روی به شیوه‌های مطلوب زندگی خواهند آورد و به نوعی شرافت و کرامت انسان‌ها هم حفظ می‌شود.



منبع: روزنو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی