کمک نظامی آمریکا به مصر ادامه دارد/ افزایش زندانیان سیاسی در حکومت السیسی


کمک نظامی آمریکا به مصر ادامه دارد/ افزایش زندانیان سیاسی در حکومت السیسی

در ماه های اخیر هزاران نفر در کشور مصر به دلایل سیاسی زندان شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المانیتور، وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است با وجود نقض مداوم حقوق بشر 1.3 میلیارد دلار به مصر کمک نظامی کند. در ماه های اخیر هزاران نفر در کشور مصر به دلایل سیاسی زندان شده اند.

وزیر امور خارجه مایک پومپئو در یادداشتی که به کنگره ارسال شده بدون اشاره به وضعیت حقوق بشر در مصر از کمک اولیه 300 میلیون دلاری آمریکا به دولت مصر خبر داد و گفت مصر برای امنیت ملی آمریکا مهم است.

پمپئو افزود: دسترسی به کانال سوئز ، اجازه پرواز ، مبارزه با تروریسم در صحرای سینا از نتایج رابطه آمریکا و مصر است. سالهاست که ایالات متحده به دلیل توافق تاریخی صلح کمپ دیوید با اسرائیل که در سال 1978 امضا شد ، به طور پیوسته حدود 75 درصد از کمکهای نظامی خود را به اسرائیل و مصر داده است.

مصر سالانه حدود 2 میلیارد دلار کمک از آمریکا دریافت می کند که از این میزان تنها 815 میلیون مربوط به کمک های اقتصادی است و بیشتر آن مربوط به ادوات نظامی است.

سال گذشته آمریکا اعلام کرد 290 میلیون دلار از این کمک را به مصر نخواهد داد. ظاهراً فشارهای گروه های حقوق بشر موجب این تصمیم دولت آمریکا شده بود.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است