موکب سلامت در خدمت زائران حسینی پاکستان


موکب سلامت در خدمت زائران حسینی پاکستان

تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خدمت زائران حسینی از کشور پاکستان هستند.

به گزارش ایسنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در این تیم ها در مجموع 1500 نفر نیرو، خدماتی از قبیل مراقبت های بهداشتی، بررسی بیماریها، واکسیناسیون اطفال، بهداشت محیط و فوریت های پزشکی ارائه می کنند.

هاشمی شهری افزود: این تیم ها با عنوان موکب سلامت در مسیر حرکت این زائران از مرز میرجاوه تا خروج از استان خدمات رسانی می کنند.

‌سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه گفت: اولین گروه از زوار پاکستانی برای شرکت در مراسم ماه محرم و اربعین حسینی در سال جاری ‌از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شدند.

دکتر احمدی مقدم افزود: تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پست مراقبت مرزی خدمات سلامت را به زائرین ارائه می کنند و تمامی افراد از نظر بیماری های واگیر مورد بررسی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته خدمات دندانپزشکی،آموزش های سلامت و مشاوره به زبان اردو، برنامه های سلامت محیط، بیماریهای واگیر، برای زوار در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان میرجاوه افزود: زائرین پاکستانی علاوه بر واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال از نظر نظام مراقبت سندرومیک مورد معاینه و بیماریابی قرار گرفته اند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403