هدهد چهارم به دست نوجوانان رسید


هدهد چهارم به دست نوجوانان رسید

چهارمین جلد از «هدهد سفید» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی منتشر شد.

هدهد چهارم به دست نوجوانان رسید هدهد چهارم به دست نوجوانان رسید
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «هدهد سفید» مجموعه‌ای است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی، برای نوجوانان منتشرشده و در آن به موضوعات مختلف پرداخته می‌شود.

پیش از این سه جلد از این مجموعه منتشر شده بود و به تازگی جلد چهارم آن شامل مطالبی مانند نوشته‌ها، فانتزی‌ها و تخیلات نوجوانان درباره استقبال از ماه مهر و عناوینی چون «جایی شبیه بهشت» با موضوع محرم، «شبیه» نمایشنامه‌ای در یک پرده با موضوع تعزیه‌، «قصه‌هایی از افغانستان» و گزارش جشنواره قصه‌گویی مازندران و معرفی کتاب منتشر شده است.

قصه‌ گم شدن کتاب امانتی، داستانی از آن سوی آب، ترک دیوار، نجات کتابخانه از چنگ مغول و خش‌خش برگ‌ها، آبی بی‌قرار از دیگر مطالبی است که مخاطبان می‌توانند در چهارمین جلد «هدهد سفید» بخوانند.

علاقه‌مندان به نویسندگی می‌توانند با مطالعه «آن طرف این تونل چه‌خبر است؟» با رمز و رموز نویسندگی آشنا شوند و 101 درس محرمانه برای نویسنده شدن را از فریدون عموزاده خلیلی بیاموزند.

از دیگر موضوعاتی که در «هدهد سفید» به آن اشاره شده است راهنمای جامع کتاب خواندن در یک عصر ملال‌آور است. در این بخش کتاب‌هایی که بچه‌ها می‌توانند از کتابخانه امانت بگیرند به آن‌ها معرفی شده است. «پیوند ماه و خورشید» نوشته سعید روح‌افزا از دفتر نشر فرهنگ اسلامی،‌ «دو دوست چون دو بال» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی از انتشارات مدرسه، «صد دانشمند ایران و اسلام» نوشته حسن سالاری از انتشارات محراب قلم، «زبان درازی زباله‌ها» سروده حسین تولایی از نشر نردبان، «چشم عقاب» نوشته محسن هجری از انتشارات کانون پرورش فکری، «پریانه‌های لیاسند ماریس» نوشته طاهره ایبد از انتشارات کانون پرورش فکری و «آخر بازی» نوشته نسترن فتحی ازجمله آثاری است که در این شماره معرفی شده است.

بخش دیگر هدهد نامه‌هایی است که بچه‌ها خطاب به نویسندگان مورد علاقه‌شان نوشته و برای هدهد ارسال می‌کنند و هدهد این نامه‌ها را به همراه پاسخی که نویسنده موردنظر داده منتشر می‌کند. در این شماره نامه‌ای برای سیدمهدی شجاعی، رضا کیانیان و افسانه شعبان‌نژاد و پاسخ نامه‌هایی که برای جمشید خانیان و احمد اکبرپور نوشته شده، آمده ست.

ابراهیم قربان‌پور، مژگان کلهر، زهرا موسوی، پانیذ میلانی، حسن نوروزی، غلام‌حیدر یگانه، مینا حدادیان، محمدسرور رجایی، منیژه شاکری‌فر، نیلوفر شهسواریان و نسترن فتحی از نویسندگانی هستند که در نوشتن مطالب چهارمین جلد «هدهد سفید» مشارکت داشته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403