شهدای بلوچ و اهل سنت عزت اسلام و انقلاب هستند


شهدای بلوچ و اهل سنت عزت اسلام و انقلاب هستند

فرمانده سپاه خاش سیستان و بلوچستان گفت: شهدای بلوچ و اهل سنت که همگام با سایر رزمندگان اسلام در مقابل ظلم و ستم مستکبران ایستاده و در جبهه‌های مقاومت و دفاع حضوری فعال و موثر داشته‌اند، عزت اسلام و انقلاب هستند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار حسن فضلی در حاشیه برگزاری یادواره شهدای طایفه شهنوازی خاش بیان کرد: شهدای این خطه و منطقه سیستان و بلوچستان با ویژگی ولایت‌مداری، بصیرت و بیگانه‌ستیزی با شایستگی از مرزهای میهن و ارزش‌های اسلامی دفاع کرده‌اند.

او افزود: دشمنان اسلام و کشور باید بدانند که مردم این منطقه و کشور ادامه‌دهنده راه شهیدان هستند و گام گذاشتن در مسیر شهدا به عنوان یک اصل و هدف مورد توجه مردم ماست و مقتدرانه از حریم اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدتبار از استادان حوزه و دانشگاه نیز با تبیین اهداف قیام عاشورای حسینی بیان کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهیدان کمتر از شهادت نیست لذا برپایی این‌گونه یادواره‌ها گامی ارزشمند برای تجلیل از رشادت‌های شهدا در دوران دفاع مقدس و سال‌های انقلاب است.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهیدان از سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و خوشحالیم مردم مرزدار بلوچ و اهل سنت و افراد عزیز طایفه شهنوازی توانسته‌اند از آرمان‌های بلند نظام اسلامی صیانت کنند.

همچنین صاحب گل صالحی فرماندار خاش در سخنانی گفت: مردم غیرتمند و انقلابی خاش و منطقه سیستان و بلوچستان با ویژگی و شاخصه ولایی از سال‌های دور تاکنون مدافع اسلام و میهن بوده و با وفاداری کامل به اسلام و انقلاب در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاده و همچنان در صحنه حاضرند.

امامان جمعه شیعه و سنی خاش هم با اشاره به این‌که شهیدان زنده‌اند و در نزد پروردگار متعال روزی می‌خورند، بیان کردند ادامه راه شهیدان با برپایی یادواره‌ها و یادمان‌ها میسر است.

علی یارمحمدزهی، محمدگل، پیرمحمد، محمدعمر، سعید، نورالدین، آذرنوش شهنوازی و عزیز عظیمی از شهیدان طایفه شهنوازی هستند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی