آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر


آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

بازاریابی با لینکدین، از بهترین روش‌های امروزی برای موفقیت در کسب و کار است. ساخت اکانت تجاری لینکدین،جذب فالوور، تولید محتوای جذاب و استفاده از Sponsored Content در لینکدین از رموز لینکدین مارکتینگ است.

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر


ستاره |
سرویس تکنولوژی - آیا می خواهید به رقیب سرسختی در زمینه کسب و کار خود تبدیل شوید؟ آیا از یکنواختی کار خود خسته شده اید؟ اگر کمی هیجان و صد البته به موفقیت احتیاج دارید، راه حل تمام این ها نزد ماست: بازاریابی با لینکدین! این یک تبلیغ نیست، جدی باشید و جوانب را با دقت بررسی کنید!
لینکدین، چیزی فراتر از یک شبکه اجتماعی، دنیایی مملو از فرصت ها و مسیری برای ترقی... در یک کلام، لینکدین یعنی آینده...

یک نمونه موفق از بازاریابی با لینکدین، اما کمی عجیب و غریب...

رستوران‌های زنجیره‌ای KFC به معنای مرغ سوخاری کنتاکی (Kentucky Fried Chicken) در سال ۱۹۵۲ و توسط یک مرد ۶۲ ساله در آمریکا بنا نهاده شد. امروزه میراث این مرد خلاق و مبتکر در بیش از ۱۳۵ کشور جهان وجود دارد و با ۲۲ هزار رستوران به فعالیت روزمره خود ادامه می‌دهد. اما نکته قابل توجه در مورد این رستوران‌های زنجیره ای، زندگی موسس آن است.
کسی که تا ۴۰ سالگی مشاغل مختلفی همچون کار در بیمه، مزرعه و یا پمپ بنزین را امتحان کرده بود، اما در همان سال‌ها با احداث یک رستوران کوچک بین راهی توانست شهرتی برای خودش دست و پا کند و رفته رفته کسب و کار خود را گسترش داد به حدی که موفق به کسب نشان افتخاری کلنل شد و به همین دلیل، او را سرهنگ ساندرز می‌نامیدند.

هارلند دیوید ساندرز، نام خود و رستورانش را برای همیشه، در کنار برند‌های معتبر جهان همچون مک دونالد یا برگر کینگ ماندگار کرد و هم‌اکنون با حدود هفتصد و پنچاه هزار نفر کارمند در سراسر جهان، یکی از طلایه داران این حوزه است که مسلما بخشی از این موفقیت را مدیون ارتباطات موثری است که از طریق بازاریابی با لینکدین به آن‌ها دست یافته است!

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

اما به بحث خودمان برگردیم، ما چه کاری می‌توانیم برای کسب و کار خود با لینکدین انجام دهیم؟ به زبان ساده تر، نحوه بازاریابی با لینکدین برای حرفه ما چگونه است؟

با ما همراه باشید...

۹ گام برای لینکدین مارکتینگ

۱. کار را با پروفایل شخصی خود در لینکدین کلید بزنید

پروفایل شما، نماد شماست. هنگامی که افراد نام شما را جستجو می‌کنند، تا شما را بیابند و به نکته‌ای در مورد شما برخورد کنند، این پروفایل شماست که شما را از دیگر افراد مشابه در دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند. این یعنی وجه تمایز از رقبای خود. پروفایل ها، از جمله موقعیت‌هایی است که برداشت‌های اولیه در آن شکل می‌گیرد دقیقا شبیه یک قرار ملاقات کاری؛ جایی که مردم در سکوت، به این سؤال پاسخ می‌دهند، "آیا می‌توانم خودم را ببینم زمانی که با این شخص کار می‌کنم؟ "
یک عکس با کیفت مناسب از خود بارگذاری کنید، کسانی که در انجام این کار مصر بوده‌اند ۲۱ برابر بیشتر از دیگران بازدید داشته‌اند و ۳۶ بار بیشتر از دیگران پیام دریافت کرده‌اند! دقت داشته باشید، یک عکس تنها از خودتان، اگر یک دامپزشک یا یک مشاور خانواده هستید، یا انتشار عکسی از خودتان به همراه حیوان خانگیتان یا همسرتان مانعی نخواهد داشت چرا که حرفه شما را تداعی می‌کند. در ادامه، موقعیت فعلی خود در کسب و کار را ذکر کنید، فهرستی از مهارت‌های خودتان ایجاد کنید، مکان فعلی خود را مشخص و خلاصه‌ای از تجارب و اهداف خود را بیان نمایید.

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

۲. یک اکانت تجاری در لینکدین ایجاد کنید

شما همواره به یک صفحه تجاری کارآمد از شرکت خود نیاز خواهید داشت. صفحه شرکت شما در لینکدین نماد شرکت شما خواهد بود. این صفحه باید فرصت‌های کافی برای مشتری‌های آینده فراهم کند تا در مورد شرکت شما و افرادی که در آنجا کار می‌کنند اطلاعات بیشتری کسب کرده و با مطالب مربوطه درگیر شود. این از ابتدایی ترین گام‌ها در لینکدین مارکتینگ یا بازاریابی با لینکدین است. اما اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید نگران نباشید، ما از پیش آموزش‌های ساده و موثری را برای شما تدارک دیده ایم. پیشنهاد می‌کنم ساخت اکانت تجاری در لینکدین و آموزش پست گذاشتن در لینکدین را نیز در ستاره مطالعه کنید.

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

۳. مخاطبین و اهداف خود را معین کنید

نقطه عطف در فرآیند بازاریابی، تعریف هدف است. مسلما تعیین هدف در بازاریابی با لینکدین، منجر به ایجاد راهبرد یا افزایش آگاهی از برند می‌شود که در اکثر موارد، هر دو این‌ها را در کنار هم دارد.

هنگامی که شما می‌دانید چه کاری را می‌خواهید انجام دهید، تعیین و تعریف مخاطبان آسان‌تر می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید شرکت شما یک ابزار بهره وری به رسانه‌های اجتماعی می‌فروشد و می‌خواهید طرفداران آن رسانه را برای امتحان کردن آن ترغیب کنید. در عین حال شما می‌دانید اگر از آن استفاده کنند، احتمالاً آن محصول را به کارفرمایان خود نیز توصیه می‌کنند.
برای این مثال، ممکن است هدف شما ارتقاء سطح آگاهی از برند در بین اعضای آن رسانه اجتماعی باشد که عناوین شغلی مانند "مدیر رسانه‌های اجتماعی"، "رهبری رسانه‌های اجتماعی" و سایر عناوین مشابه را در بر می‌گیرد.

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

۴. صفحه شرکت خود را برای جستجو بهینه کنید

تمام صفحات کارآمد در لینکدین یک چیز مشترک دارند و آن چیزی نیست جز مخاطب...

یک صفحه بهینه و ایده آل، دید وسیعی به مخاطبین شما خواهد بخشید، این یعنی همواره در جستجوی محصولات شما خواهند بود. اما سوال مهم این است که چگونه صفحه خود را بهینه کنیم؟ به سادگی و در سه مرحله:

درج کلمات کلیدی

کلمات کلیدی می بایست به وضوح نمایانگر این که چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید باشد. اگر نمی‌دانید از کدام کلمات باید استفاده کنید، به این روش فکر کنید: مشتری هنگام جستجوی محصول یا خدمات شما از چه کلماتی یا عباراتی استفاده می‌کند؟

لینک به صفحه شرکت شما

ایجاد پیوند یا بک لینک به صفحه شرکت شما به جهت افزایش رتبه شما در جستجو ضروری است. این کار را می‌توانید از طریق قراردادن لینک صفحه لینکدین شرکت در وبسایت، وبلاگ و یا سایر موارد انجام دهید. راه حل دیگر این است که از به روز بودن صفحات کارمندان و همکاران خود اطمینان حاصل کنید. هنگامی که افراد شرکت شما را به عنوان تجربه کاری برای خود اضافه می‌کنند، مجددا لینکی به صفحه شرکت شما ایجاد می‌شود که در جستجو و تبلیغات موثر است.

محتوای مرتبط را به اشتراک بگذارید

یکی از بهترین راه های بهبود رتبه بندی و نتایج جستجو، به اشتراک گذاری مطالب مربوطه به طور منظم است. هنگامی که اقدام به بروزرسانی صفحه شرکت خود می‌کنید، در واقع این اجازه را به گوگل می‌دهید که محتوای شما را شاخص‌گذاری کند. هر چه مطالب بیشتری را با طرفداران خود به اشتراک بگذارید، صفحه شرکت شما در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود.

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

۵. فالوور جذب کنید

از کارمندان خود شروع کنید؛ کارمندان بزرگترین حامیان شما هستند و همچنین بسیار علاقمند برای به اشتراک گذاشتن تجربه کاری خود با شما.

همچنین صفحه شرکت خود را در خارج از شرکت تبلیغ کنید؛ از مشتریان و سایر شرکای اصلی دعوت کنید تا شما را دنبال کنند. صفحه شرکت خود را در ایمیل‌ها، خبرنامه ها و پست‌های وبلاگ تبلیغ کنید و خوانندگان را به دنبال کردن، تشویق کنید.

دکمه "Follow" یا "دنبال کردن" را به وب‌سایت یا وبلاگ خود اضافه کنید. این امر به بازدید کنندگان وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا با یک کلیک، صفحه شرکت شما در لینکدین را دنبال کنند.

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

۶. محتوای جذاب در صفحه شرکت خود منتشر کنید

هدف در اینجا انتشار مطالبی است که مخاطب هدف شما آن‌ها را جالب می‌داند. اگرچه سعی دارید مخاطبان خود را در مورد مزایای محصول یا خدمات خود مطلع کنید، اما بدانید انتشار صرف محتوای "فروشی" به طور کلی در بازاریابی با لینکدین عملکرد خوبی ندارد!
به عنوان یک رویکرد اثبات شده به مخاطبان خود کمک کنید تا کار‌های خود را بهتر انجام دهند، به سؤالات خود پاسخ دهند و مشکلاتشان را برطرف کنند... اگر در مورد جذب مخاطبان لینکدین به قصد لینکدین مارکتینگ یک نکته وجود داشته باشد، آن مورد چیزی نیست جز یک «ایده تازه»!
همانطور که لورا راموس (Laura Ramos) متخصص برجسته بازاریابی می‌گوید: خریداران تنها محصول شما را خریداری نمی‌کنند، آن‌ها در پی خرید رویکرد و ایده شما برای حل مشکلاتشان هستند.
همواره سه نوع تفکر راهبردی وجود دارد:
تفکر صنعتی: ابعاد دید شما به اخبار و مطالب در صدر توجه است. تفکر سازمانی: چشم انداز و اخلاق مداری برای شما از اهمیت ویژه برخوردار است. تفکر سازنده: تمرکز شما بر این است که بهترین راه حل برای مشتریان چیست؟

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

۷. از رسانه‌های جذاب بهره ببرید

مغز ما تصاویر را به صورت تصاعدی سریع‌تر از متن پردازش می‌کند و طبق تحقیقات انجام شده، یک تصویر به طور قابل ملاحظه‌ای (حدود ۶ برابر) از یک متن جذاب‌تر و گیراتر است. پس با افزودن تصاویر، فیلم‌ها و نمایش اسلایدها در بروزرسانی‌های خود، مخاطبان خود را بیشتر از هر وقت دیگر جذب کنید و در امر بازاریابی با لینکدین موفق باشید.

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

۸. حمایت از بهترین مطالب شما

پس از اتمام تولید محتوای ارزشمند، شما به کانال‌های توزیعی برای بسط و گسترش آن‌ها نیاز خواهید داشت. لینکدین یک بستر رو به رشد برای محتوای با کیفیت است چرا که اعضای آن عمدتا از متخصصان و نت‌ورکر‌ها (networkers) تشکیل شده‌اند و تشنه محتوای باکیفیت هستند. همه موارد گفته شده به کمک ۴۶۷ میلیون عضو و تولید بیش از ۹ میلیارد محتوا در هفته، کمک شایانی به این افراد خواهد کرد تا بیش از پیش مجال فعالیت و گسترش کسب و کار خود را داشته باشند.
در این راستا، لینکدین برای کمک به بازاریابان دیجیتال در امر شناسایی و ارتباط با مخاطبان مناسب، تعدادی گزینه تبلیغاتی برای آنان ایجاد کرده است. محبوب‌ترین این گزینه‌ها، محتوای حمایت شده (Sponsored Content) در لینکدین است.
محتوای حمایت شده به شما امکان می‌دهد تا تبلیغات جدیدی را در پست‌ها و در انواع پلتفرم‌های لینکدین منتشر کنید؛ این امر به شما در افزایش آگاهی، ایجاد روابط و ایجاد راهبرد موثر کمک می‌کند.

هنگامی که یک پست جدید منتشر کرده و از مخاطب خود بازخورد خوبی دریافت می‌کنید و همچنین با اهداف بازاریابی شما مطابقت دارد، به گزینه «حمایت / sponsoring» در پست منتشره از طریق Sponsored Content در لینکدین فکر کنید.
یک راه برای ایجاد محتوای پشتیبانی شده توسط لینکدین، می‌تواند پست‌ها یا بروزرسانی‌های منتشر شده در صفحه تجاری شرکت شما باشد. با انتشار یک پست در صفحه خود، این محتوا فقط به دست مخاطبان شما یا همان دنبال کنندگان شما خواهد رسید. این در حالی است که با استفاده از گزینه محتوای حمایت شده، این بروزرسانی‌ها و پست‌ها، در بین مخاطبان هدف (فارغ از بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان صفحات شما) خواهد رسید.

گزینه دیگر، محتوای پشتیبانی شده مستقیم (Direct Sponsored Content) است. یک بروزرسانی یا پست حمایت شده که در صفحه شرکت شما ظاهر نمی‌شود، زیرا مستقیماً در کمپین مدیریت ایجاد شده است. هدف از این امر؛ شخصی سازی، راستی آزمایی و بهبود تبلیغات شما به جهت بهینه سازی عملکرد محتوا بدون ایجاد هرج و مرج در صفحه شماست.


صرف نظر از دو روش مذکور، آنچه LinkedIn Sponsored Posts را واقعاً ارزشمند می‌کند این است که آن‌ها یک راه تعامل با کاربران هستند، دقیقاً مانند پست‌های مرسوم، دارای لایک، نظرات و اشتراک گذاری‌ها هستند و به همین دلیل به افزایش گیرایی آن‌ها کمک می‌کند.

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

۹. با Analytics پیشرفته شوید

وقتی می‌دانید کدام محتوا در چه بخش‌هایی بر مخاطبان شما اثرگذار است، ایجاد محتوای متقاعد کننده ساده‌تر است. در تصاویر زیر و همچنین با مراجعه به اینجا، از نحوه انواع آنالیز‌ها مطلع شوید.

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

آموزش بازاریابی با لینکدین (لینکدین مارکتینگ) با 9 گام موثر

سخن آخر

با عملی کردن موارد گفته شده، تجارت شما، آینده روشن‌تری خواهد داشت و در نهایت، نتایج بهتری را با گذشت زمان کسب خواهید کرد. بازاریابی با لینکدین، پنجره‌ای از بهترین فرصت‌ها برای شماست. پیشنهاد می‌کنیم با آموزش تصویری ساخت گروه در لینکدین نیز آشنا شوید. آرزوی ما موفقیت شما در همه زمینه هاست...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید