400 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان چابهار هزینه می‌شود


400 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان چابهار هزینه می‌شود

چابهار- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: برای ساخت بیمارستان 540 تختخوابی چابهار 400 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

محمدمهران امینی فرد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمارستان فوق تخصصی آموزشی درمانی مشتمل بر ۲۲ اتاق عمل،۱۰۰ تخت تخصصی و فوق تخصصی داخلی، ۲۰۰ تخت تخصصی و فوق تخصصی جراحی، ۱۰۰ تخت ویژه، ۴۰ تخت بستری تخصصی و فوق تخصصی اطفال،بخش‌های جراحی قلب و پزشکی هسته‌ای خواهد بود.

وی بیان کرد: این بیمارستان یکی از زیباترین و ایمن‌ترین بیمارستان‌های کشور خواهد بود و با توجه به منابع پیش بینی شده امیدواریم طی سه سال آینده ساخته و به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرگفت: ساخت بیمارستان چابهارسال گذشته با حضور وزیر بهداشت و درمان کلنگ‌زنی شده و پس از پیگیری‌های مستمر نقشه‌ها و بالک آن در ماه جاری تایید نهایی شده است.

وی افزود: با همت و تلاش پیمانکار پروژه (قرارگاه خاتم الانبیاء) و مشاور پروژه تمام مراحل نقشه طراحی شده که طی پنج‌ ماه نهایی شده و عملیات اجرایی آن تا ۲هفته آینده آغاز شود.

دکتر امینی فرد با تشریح برخی از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی امید مهرستان در مجموع با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ مترمربع در فاز نخست هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: این بیمارستان مشتمل بر بخش اورژانس سوانح با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال اجرا می‌شود و طبق تعهد پیمانکار تا یکسال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و در فاز دوم،توسعه و احداث بخش‌های بستری آن اجرایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از تامین منابع مالی پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت چابهار خبر داد و افزود: با توجه به تاخیر در اجرای ۲ پروژه اورژانس سوانح و بلوک زایمانی بدلیل کمبود نقدینگی،با پیگیری‌های صورت گرفته این دانشگاه با تامین بخشی از منابع جهت تسریع در اجرای پروژه‌ها تا۲ هفته آینده موافقت شده است.

وی با بیان اینکه رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت برای تکمیل خوابگاه دانشجویی دانشگاه ایرانشهر قول مساعد داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی،چالش‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و همچنین با هدف ماندگاری و تربیت نیروی انسانی بومی و یا غیربومی علاقمند به خدمت بهره‌برداری از این خوابگاه از ضرورت‌هاست.

دکتر امینی فرد ادامه داد: استقرار دانشکده پزشکی ایرانشهر و همچنین جمعیت ۹۰۰نفری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر،لزوم ایجاد امکانات رفاهی دانشجویی در تحقق این امر مهم و اساسی بیشتر می‌کند.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا